יום ראשון, 4 במרץ 2012

סיכום הסיור בליל שבת - 2.3.2012


סיירים יקרים,שלום.
 
הקור העז לא מנע מאיתנו גם השבוע לצאת לסייר ברחובות העיר...אך נראה שהצעירים שלנו העדיפו להישאר בבתיהם או במקומות סגורים וחמימים אחרים...
 
במרכז הרב תכליתי גם השבוע היו עשרות זוגות שחגגו לצלילי המוסיקה של שנות ה 60,ויחד התחממו באוירה נעימה ומהנה באולם הצפוף.תודה על קבלת הפנים לחברי הסיירת.
 
מלבד זאת פגשנו שוב את מכרינו מעכו.גם הפעם היו ביניהם ששתו מעט יותר מדי,ואחרים ששוחחו איתנו על צורת הבילוי שלהם בימי שישי.כאשר שאלנו אותם מדוע הם מגיעים לכאן,הם ענו לנו שאין להם מה לעשות בעכו ,כי כל הזמן "מעיפים אותנו מהרחובות או נותנים דוחות..." אז הם החליטו לבוא לכאן...שאלנו מדוע ם לא פונים לראש העיר,והם טענו שכבר פנו אליו ולא נעשה דבר כדי לקדם את הבילוי בעיר למען הנוער.סיפרנו להם כי בביאליק יש שיתוף פעולה מלא עם הרשות,וכדי שיהיה שיתוף פעולה יש צורך בהחלט ברצון של שני הצדדים....אין ספק שזכינו!
אנחנו צריכים לחשוב כיצד מחזירים את ילדי עכו למקומם הטבעי,שכן צורת הבילוי הזו עלולה לפגוע בהם בטווח הרחוק ולנו אין דרך לעזור להם...
אנחנו נמשיך את הסיורים בעיקר כדי למנוע היתקלויות לא נעימות בין ילדי ביאליק לאורחים מבחוץ...
 
שיהיה שבוע מלא שמחה וצחוק ומי ייתן וחג הפורים יעבור בשלום!!!
הנכם מוזמנים לסיור פורים בשבוע הבא,להשתמע.

יום חמישי, 1 במרץ 2012

הסיור בליל שבת - 24.2.2012



בסביניה נתקלנו בשלושה ילדים בני 15 ,מעשנים,מעכו. התרשמנו משיחתנו שמדובר בשלושה שהגיעו אלינו  מהסיבה שעכו דוממת לחלוטין בערב ואצלנו יש יותר פעילות :קיריון, חברה שמסתובבים ושהם מכירים.נראה  שמדובר באמת בנוער שפשוט משועמם ואין לו שום אופציה בעירו ,לכן הם מגיעים בכמויות כאלה לביאליק.הצענו להם שידברו עם לנקרי ראש העיר וסיפרנו  על שיתוף הפעולה שלנו עם ראש העיר ועל היוזמות המבורכות שיצר שיתוף פעולה זה בשנה האחרונה.זה דרך אגב היה החלק ה"רך" של הנוער מעכו.
בהמשך הגיעו חבורה של "פרחים" נוספים,בגילאי 18-19 ,גם מעכו .אחת הסיירות פיתחה שיחה עם אחד מהם בצד ,שנראה במצב קצת יותר מפוכח ,והוא סיפר שהוא עריק מהצבא וכל לילה ישן במקום אחר על מנת שלא יתפסו אותו.בינתיים התנהלה  שיחת גברים בין הבנים שלנו מה"סיירת" לגברברים מעכו שהמשך תכניתם הייתה להגיע למכון ליווי "(גילאי 18-19).
במהלך הערב מיותר לציין שבנות שלנו שעברו זכו לקריאות לא הכי נעימות...אין ספק  שצריך למצוא פתרון להרחיקם ,התופעה פשוט לא נעימה , בלשון המעטה,ואפילו יכולה להפוך למסוכנת...אם אין מבוגר מפוכח בסביבתם,שיכול לרסן את ההתנהגות משולחת כל רסן שלהם.
בנוסף לכל אלה הייתה חבורה שהתקרבה אלינו עם בקבוקים (בשקית)בגן מרים וכשראו אותנו מרחוק חבורה עם מעילים כשוטרים מיד הסתובבו ונעלמו ,כנראה חששו שנחרים את השתייה.
ביציאה ממועדון הזמר בסביניה ניגשה אלינו מי שהייתה מנהלת אחד מביה"ס היסודיים בעיר, והתעניינה בפעילותנו וקבלה הסבר מפורט.לפני שנפרדנו עוד "זכינו" לראות חבורה שיצאה מגן מרים כשאחד הנערים שיכור ,כנראה שחש ברע והקיא .הוא המשיך עם חבריו אחרי שנבדק מצבו...חוץ מזה היה שקט... 

מזכירה לכם לבוא לקחת כרטיסים למופע של מיקי קם!!!
שיהיה שבוע נפלא לכולנו,
והעיקר - שימרו על הבריאות במזג האוויר המוטרף הזה...!
בברכה,

איריס אזולאי
רכזת בי"ס קהילתי
ומחויבות אישית
רכזת סיירת הורים ביאליק