יום שישי, 27 באוגוסט 2010

תשעה שבועות של שכרון חושים


כתבה שהתפרסמה ב"ידיעות המפרץ" 27.8.2010

האלכוהול במועדונים, נערות הליווי באילת, נהגי המוניות שמפחדים, הנרגילות בפארקים ומשחקי הפוקר על כסף. רגע לפני שהם חוזרים לספסל הלימודים, פגשנו שמונה שני נוער מהקריות שמסכמים את החופש הגדול

אורטל איבגי פורסם: 26.08.10, 15:22




ככה נראה הנוער שלנו. שבוע לפני החזרה ללימודים נפגשנו עם קבוצת נערים ונערות משכונה טובה בקריות לסכם את החופש. הם מכירים אחד את השני, מעין חבורה מלוכדת שמבלים מדי לילה ביחד. הבילויים מתחילים בסביבות חצות ומסתיימים עם אור ראשון. ישנים כל שעות היום, משכימים אחר הצהריים, ומתארגנים ללילה חדש אפוף אלכוהול.

איתי (השמות בדויים): "החופש עוד לא נגמר, יש עוד כמה דברים שאנחנו צריכים לעשות".

שובל: "כדי ליהנות מהחופשה, החלטנו אני ועוד כמה חברות לנסוע לאילת למשך שבוע. זה כמובן היה מלווה ביציאות לפאבים מועדונים, מסיבות בריכה והרבה אלכוהול. בחלק מהמקרים היינו שותות לפני היציאה. הייתה פיצוציה ליד המלון שבו ישנו ושם היו מוכרים לנו אלכוהול חופשי".


 
גלית: "וודקה פינלנדיה – חמוציות". איתי: "אספנו כסף לאילת כל אחד עבד בחופש וכל אחד ונתן 200 שקל. בסך הכל היינו שבעה חברים. קנינו שתייה ב-1,400 שקל וחילקנו את הבקבוקים בין התיקים של כולנו". יוני: "אנחנו שותים בערך שני בקבוקים בערב. כל אחד ארבע כוסות".

איתי: "ביום הרביעי היינו שלושה ילדים בחדר, שתינו אלכוהול ואז אחד מהחברים נכנס לשירותים השתין בכוס הוספנו קצת משקאות "בד אפל" ו- "בלו"
ונתנו למישהי שתטעם מהכוס. היא שתתה ונקרענו מצחוק"

מה עוד היה באילת?

איתי: "באחד הימים ישבנו בחדר בחוסר מעש והחלטנו להזמין נערת ליווי. מצאנו פלאייר ברחוב, היא באה לחדר ומי שרצה נשאר. נתנו לה 200 שקל, כל אחד. לחלק זו היתה הפעם ראשונה, לחלק לא. היא הביאה איתה אמצעי מניעה למרות שהבאנו איתנו. כשעזבנו את האכסניה השארנו את החדר בשיא הלכלוך, הקאנו על הרצפה, היה שם טבק של נרגילות ושתייה ופיצוחים".


מה עשיתם חוץ מהבילויים באילת?

תום: "היינו יושבים במרכז או בפארק. אם יש יציאות למועדונים שותים לפני, אין דבר כזה לצאת למועדון בלי לשתות לפני. אם היה לנו משעמם היינו מזמינים מוניות ואיך שהם באים זורקים עליהם לימונים ובורחים". יוני: "באחד המקרים שוטרת שצחקתי עליה תפסה אותי, הם לקחו אותי למשטרה והביאו את אבא שלי ונתנו לי דוח על רעש. בדרך כלל אנחנו בורחים להם".

הדברים האלה נובעים מהשעמום?

איתי: "גם. היינו יושבים במרכז בשכונה, משחקים פוקר,מעשנים נרגילה כי אי אפשר לעשן בבית. אנחנו משחקים "טקסס הולדם" כל אחד שם 30 שקלים".


מאיפה הכסף לאלכוהול ולפוקר, ההורים יודעים?
איתי: "אומרים להורים שכניסה עולה 70 שקל ועוד מוניות 50 . ואז זה מספיק לשתייה". יוני: "ירדנו מהמונית רק אני שתיתי כמעט בקבוק וודקה לבד. התחלתי להקיא את החיים שלי, לא יכולתי לדבר ולעמוד אז חבר שלי נתן לי לשתות מים ושטף לי את הפנים. שתי בנות מצאו אותי זרוק על ספסל בתחנה ב- 2 בלילה והזמינו משטרה, והם התקשרו להורים שלי שבאו לקחת אותי. הם נורא נבהלו ואמרו שהתגלגלו לי העיניים".


מה עם סקס?

איתי: "חלק מאיתנו עושים את זה, יש כמה בנות בשכבה שכבר שוכבות, יש מישהי שכל פעם שחבר שלנו מתקשר אליה היא באה. יש גם בנות ששוכבות עם כמה, אם הן מסכימות לזה".


"מה זאת אומרת שוכבות עם כמה?

איתי: "או עם כמה באותו זמן בשביל הצחוקים או אחד אחרי השני".


עצרתם פעם לשאול אם הבחורה בסדר?

יוני: "בתכל'ס לא, לא תמיד אתה חושב על זה, היא יודעת למה מתקשרים אליה למרות שזה מפחיד לפעמים".



אין לכם בעייה עם כל מה שאתם מספרים? איך אתם נראים ככה?

איתי: אנחנו באים משכונה טובה ואנחנו נחשבים לילדים טובים בקריות. אנחנו לא פורצים לבתים ומכוניות, לא מעשנים סמים".


ההורים שלכם יודעים את כל זה?

איתי: אבא שלי יודע. אחרי הנערות ליווי באילת שדיברתי איתו. הוא מעדיף שנדבר פתוח ולא אגיע לסמים. שיהיה לו בקרה עליי.


כל השאר: ההורים שלנו לא יודעים.