יום שבת, 12 במאי 2012

סיור שישי 11.5.12


סיירים יקרים,שלום!
 
ל"ג בעומר מאחורינו ובעוד להבות המדורות דועכות והעשן מתפזר לאחר לילה עמוס בני נוער ואדי אלכוהול באוויר מתערבבים עם ניחוחות שונים של נרגילות...אך נראה  שלא היה להם די...וגם השבוע הוכחה נוכחותנו ברחובות כחיונית ביותר...
וכבר בשעה מוקדמת יחסית פגשנו קבוצות גדולות של בני נוער בפארק אסתר.חלק מהנערים הגיעו מקריית מוצקין וקריית ים,מרביתם כבר מתודלקים כהלכה,אך לא נראתה שתייה מרובה.פגשנו גם את שכבת ט' אפק מעבירה זמנה בנעימים נשארנו באיזור כדי למנוע היתקלות בין הקבוצות,ואכן הערב עבר רגוע בפארק.
צוות נוסף סייר בציר הדרומי של העיר ,אך לא נראתה תנועת בני נוער.קיבלנו קריאה מהמוקד ובאנו לתגבר את המוקדן שניסה להשתיק שתי קבוצות בני נוער שהרעישו מאד והפריעו לשכנים את מנוחתם.שוחחנו איתם וראינו שהם כבר ממש מתודלקים ואין כל כך עם מי לדבר...אז עודדנו אותם להתפנות מהמקום,ולשמחתנו הם אכן פיזרו את ההתקהלות.
בציר המרכזי סייר צוות נוסף ,אך למעט קבוצת מבוגרים שחגגה בשקט במתחם הצופים היה רגוע.בגינת סביון ומרכז סביניה שקט,אך מעבר למרכז בגן מרים פגשנו שלוש בנות שתויות לגמרי שסרבו להתפנות ועוד קבוצת נערים צעירים חלקם כבר מתודלקים והאחרים לא.נשארנו במקום כדי להבטיח שלא יאונה כל רע לבנות,אך גם הן הלכו לביתן כעבור שעה לערך...
באותו הזמן קיבלנו קריאה לעזרה מהמוקד בגבעת הרקפות.הניידת היתה עסוקה בקריאה אחרת,ומכיוון שהארוע היה ארוע של הפרעת רעש  עלינו לגבעה לברר מה פשר הרעש...איתרנו את הנערים מיד לפי הצעקות הרמות הצחוק הגדול...חגגו יום הולדת...התקרבנו לקבוצה ומיד ראינו את אחד הנערים כשהוא במצב נורא.
הנער כבן 16 לא יכל לעמוד על הרגליים והחברים מסביבו מנסים נואשות לעזור לו...אך לא עלה בדעתם(חס וחלילה!!!9 להביא אותו הביתה.
כאשר הגענו למקום הילד הקיא ללא הפסקה,נראה חיוור כסיד ולא יכל לעמוד על הרגליים.שטפנו לו פנים ודובבנו אותו להישאר הכרה תוך כדי שאנו מוליכים אותו לעבר ביתו...זה היה בלתי אפשרי ולכן העלנו אותו על אחד הרכבים והסענו אותו הביתה.בזמן הזה הנער היה במצב של הכרה מעורפלת למדי ואנו נאלצנו להעיר את הוריו...מיותר לציין שהם היו הומים ממראה בנם שאך זה חגג יום הולדת,מלווה בחברי סיירת הורים בשתי לפנות בוקר...
הדרכנו את ההורים ההמומים והמלצנו להם לקחת את הנער למיון אם ימשיך להקיא ולא יהיה מסוגל לשתות מים ,כדי למנוע התייבשות.לאחר כחצי שעה בבית הנער פנינו לדרכנו ולמטה פגשנו את הנערים האחרים,החברים המודאגים...
ניצלנו את הארוע ואת העובדה שמרביתם היו פיכחים לשיחה שהבהירה להם עד כמה חסרי אחריות הם היו.שוחחנו על כך שלמעשה אחרי הכוס השנייה הנער לגמרי איבד אחריות על עצמו כיוון שלא ידע כלל מה קורה לו,ובמקום להמשיך ולראותן שותה עד אבדן הכרה היה עליהם לנהוג באחריות ואכפתיות ולהביאו הביתה.
אני מקווה שדמותו של חברם המעולף על הרצפה בגן כשכולו מלוכלך בקיא של עצמו,חוסר האונים והתחושה הנוראית של אבדן הכרה,תלווה אותם עוד זמן רב... ומי יודע ,אולי המראה הזה ימנע מהם שתייה מופרזת בפעם הבאה...
 
נתראה ביום שני בסדנת ההורים עם עדנה בטשא,שעה 20:00 במתנ"ס.מצפים לראות את כולכם!!!
 
מצרפת שוב לבקשתכם את קובץ לוח התורנויות לחודשים מאי-יוני.
שיהיה שבוע טוב ושקט וכולנו!!!


-- 
בברכה,
 
איריס אזולאי
רכזת בי"ס קהילתי
ומחויבות אישית
רכזת סיירת הורים ביאליק
 

יום שלישי, 8 במאי 2012

דוח סיור 4.5.2012


סיירים יקרים,
 
מזג האויר הנעים שקיבל את פנינו הערב לא הכין אותנו כלל לבאות...נראה כאילו הכל שקט ואין יותר מדי בני נוער ברחובות...
אך כפי שלמדנו בשנתיים האחרונות אין משמרת אחת דומה לאחרת,ובכל סיור לומדים משהו חדש...
בשבת סיירים רבים השתתפו ב צעדת ביאליק, לכן  יצא השבוע סיור אחד בלבד שסרק את כל העיר.
הציר הדרומי היה שקט למדי ולא נראו בני נוער.הציר המרכזי ממתחם הצופים ועד גן מרים,גם הוא היה רגוע באופן יחסי ולא היו ארועים חריגים,למעט מספר קבוצת של בני נוער שהתגודדו בגינת סביון,ולשם שינוי נשמר השקט ולא נשמעו צרחות מחרישות האוזניים שבדרך כלל מקבלות את פנינו.
הציר הדרומי היה עמוס בני נוער,ופארק אסתר באפק הזמין אליו גם אורחים רבים מחוץ לקריית ביאליק.
פגשנו קבוצה של נערים מתודלקים כהלכה,והם סיפרו לנו שהגענו כמה דקות מאורח מדי...הפיקוח כבר היה במקום ופינה קבוצה אחרת של נערים שהשתוללה בגן וניפצה בקבוקי זכוכית ,זרקה אותם לכל עבר . אחד הילדים סיפר שרק בנס לא קרה לאף אחד דבר,ורק האופניים שלו התפנצ'רו מבקבוק זכוכית שנזרק אליהם.
ראינו את שברי הזכוכית הרבים בכל פינה בגן,והדבר עורר בנו מחשבות קשות...לא רק על ההשלכות של אותה התנהגות,אלא גם על הילדים הקטנטנים שעתידים לבלות למחרת בגן שבמקום חול רך היה עמוס כעת בשברי זכוכית מסוכנים.עזרנו לילד להעביר את האופניים לביתו והמשכנו בסיור,אך העיר היתה שקטה.
נראה כי אכן הרבה מזל היה לנו בערב הזה,בניגוד למקומות אחרים בארץ שם נגמר ארוע דומה באבדן חיים...
 
תזכורת - מפגש שלישי עם עדנה בטשא ב 14.5. בשעה 20:00 במתנ"ס צו"ש- נוכחותכם חיונית ביותר!
שבוע רגוע לכולם!!!
 
בברכה,
 
איריס אזולאי
רכזת בי"ס קהילתי
ומחויבות אישית
רכזת סיירת הורים ביאליק