יום שבת, 28 באוגוסט 2010

דו"ח סוף שבוע לא רגוע - 27.8.2010

לכל חברי סיירת הורים!


אתמול (27.8.10),  יצאנו כהרגלנו לתור את רחובות העיר וכמו תמיד לא ידענו אלו הפתעות מזמנים לנו הרחובות...

ציר אשל-בן גוריון היה שקט יחסית. בני נוער ספורים ישבו על כיכר הידידות,אך לאחר שביקשנו מהם לעבור לשבת על הספסלים בגן הם פינו את המקום. ישבנו עמם ושוחחנו איתם,והבענו פליאתנו על העדר בקבוקי השתייה...הם אמרו לנו שהם רק מעשנים נרגילה...ואז החלנו לשוחח איתם מעט על ההבדלים שבין נרגילה לסיגריה.

ציר גינת סביון-מרכז סביניה-גן מרים זימן לנו מפגש מעניין עם שלושה חיילים מקריית ים שבאו לגן מרים לדבריהם "לתפוש ראש ולתפוש בחורות..." לא מראה שהמשקה עזר להם לתפוש בחורות, אולי להבריח אותן יותר מדוייק....אחד מהם לא הפסיק להקיא ולעשות שטויות ללא שליטה,השני סבל מכאבי ראש מטורפים בגלל שתיית יתר והשלישי עמד חסר אונים בין השניים מנסה לתת מענה לשני חבריו שפשוט שתו "קצת" יותר מדיי... נשארונו איתם ועזרנו להם להרגע עם מים קרים, משהו מתוק וקצת תה . הם הודו לנו ואנו כמובן נשארנו לוודא שהם בסדר.
תוך כדי הטיפול בהם הבנו שנוכחותינו חיונית. השלישי ביקש שנישאר כי הוא לא יודע מה לעשות איתם עד שיבואו לקחת אותם.
בחורות שעברו במקום חששו לחצות את הפארק כשראו אותם, כי אחד מהם קפץ ממקומו ורדף אחריהן ללא שליטה. אחד מחברי הסיירת הלך אחריו לוודא שלא יאונה כל רע לבנות. קבוצה נוספת של בנות שנכנסה לפארק עמדה בכניסה ולא נכנסה עד שסימנו להם שזה בסדר והן יכולות לעבור בביטחה.
 הן אמרו לנו : " איזה מזל שאתם פה. לא ידענו מה לעשות. אנחנו ממש פחדנו, יש לנו ממש מזל. תודה רבה לסיירת הורים ביאליק!
וכמובן שגם להן עזרנו לעבור את הפארק ללא פגע. השתייה הקרה צננה מעט את שלושת החיילים והם נרגעו מעט . לאחר שעתיים כמעט שהיינו איתם הגיעו לקחת אותם.

ציר לח"י-שומר-הבנים גם כן היה רגוע יחסית, למעט ארבה בנים שישבו בגן ושתו עד שהגענו בקבוק שלם של וודקה ביחד. הבקבוק השני היה בהמתנה...
ישבנו בצד כעשרים דקות ואז קמנו ללכת.הם ביקשו שלא נלך ואף ביקשו שנצטרף אליהם.פשוט שיוועו לתשומת לב ויחס...אז הצטרפנו.
השיחה קלחה ובמשך חצי שעה בערך דיברנו איתם על כל נושא השתייה וחיוניותו לבילוי של שישי. שמחנו מאד כאשר בסוף השיחה שפכו הנערים את הבקבוק השני ואף ניקו את הגן סביבם,
ונפרדו מאיתנו בנועם ובחיוך. אין לכם מושג איזו הרגשה טובה זו!!!

ולסיום, ארוע נוסף ששווה דיווח , המחיש שוב את חשיבות גיוס ההורים ומצוקתם הרבה.בדרכנו לגן מרים מכיוון אשל פגשנו שתי בנות שעמדו באמצע הכביש וניסו לעצור רכבים. חשבנו שהו מבקשות טרמפ,
אך עד מהרה התברר לנו שהן בסך הכל מחפשות מישהו שייתן להן סיגריה...כשהן חצי ערומות...בכביש...
עצרנו את הרכב וירדנו לדבר איתם ותוך כדי שיחה התברר לנו שהן "מכרמיאל מבקרות את דודה של אחת הבנות , אבל היא לא יודעת שאנחנו מעשנות" שכנענו אותן לרדת מהכביש ולחזור הביתה. השעה היתה 2:30 בערך...

בזמן ששוחחנו עם הנערות , עמדה מעבר לכביש בחורה צעירה והקשיבה קשב רב לנעשה.לאחר שהבנות הלכו היא באה לשאול מי אנחנו ומה בדיוק אנחנו עושים.סיפרנו לה. היא מאד התרגשה וסיפרה לנו שהיא בחוץ מוטרפת מדאגה לביתה בת ה 14 שאין לה מושג היכן היא מסתובבת. החרדה שלה היתה אמיתית ונשארנו לשוחח עימה. היתה שיחה מרתקת ששוב הבהירה לנו עד כמה ההורים לא מודעים למעשי ילדיהם בלילות, ועד כמה קשה להם " לקום מהספה בסלון הממוזג" ולעשות מעשה.
החלפנו פרטים, והיא ביקשה להצטרף לסיירת ההורים. כמובן שהזמנו אותה לסיור בשבוע הבא. איזה כיף!

אין ספק שהיה ערב מהנה ומאתגר , ושוב ראינו עד כמה חשוב היה לצאת מאורגנים עם שתייה ומתוקים.

אנו מקווים שמהר מאד נקבל את כל הציוד הדרוש לנו לפעילות תקינה כפי שהבטיחו עזרא חכם מנכ"ל העיריה וכבוד ראש העיר מר אלי דוקורסקי.

לקראת שבוע הבא אנו נערכים לאסיפות ההורים בנעורים ובקדימה. מי שמעוניין לקחת חלק בגיוס בבתי הספר הנ"ל אנא חיזרו אליי במייל בהקדם.

אנו מברכים את שתי הסיירות החדשות סימה ואינה,יישר כוח!

שיהיה שבוע נפלא ורגוע

איריס וחיים