יום שני, 30 באוגוסט 2010

אמש נכנס לתוקפו החוק שאוסר מכירת אלכוהול בלילות במקומות שאינם מורשים. אבל אם לשפוט לפי הלילה הראשון – לשוטרים שאמורים לאכוף אותו תהיה עבודה רבה. המצלמה הנסתרת של חדשות 2 תיעדה לא מעט פיצוציות שהמשיכו כרגיל במכירה. כך זה נראה





 
מתייבשים? לא ממש: אמש בחצות נכנס לתוקפו חוק היובש הישראלי, שעל פיו אסור למכור אלכוהול בין השעות 23:00 ל-6:00 בפיצוציות, בסופרמקטים ובקיוסקים. אך המצלמה הנסתרת של חדשות 2 גילתה דווקא מציאות אחרת.


במרבית הפיצוציות מכרו ללא מפריע בירות, יין וקאווה קרה הרבה אחרי חצות. ואם זה לא מספיק - בכל המקומות האלכוהול היה גלוי על המדפים, על הרצפה ובתוך המקררים, למרות שעל פי החוק החדש יש לכסותו מאחורי וילון החל מהשעה 23:00.

אבל היו כאלה שבהחלט נשמעו להנחיות. בכמעט רבע מהמקומות שבדקנו הדגישו שכבר לא ניתן להשיג אלכוהול אחרי השעה הנקובה בחוק, שהעונש למי שמפר אותו כולל קנס של 9,000 שקל וסגירה של בית העסק לתקופה של עד 15 יום.

מי אחראי?

מהמשרד לביטחון הפנים, שיזם את החוק, נמסר בתגובה: "מדובר בחוק רישוי עסקים שעליו אחראי שר הפנים. לעדכון בדבר חקיקה בנושא זה מומלץ לפנות למשרד זה כדי לבדוק איזו פעילות נֶעשתה לצורך עדכון בעלי עסקים".

במשרד הפנים אומרים: :הפיקוח על רישוי עסקים לא נמצא באחריות המשרד, אלא באחריות הרשויות המקומיות".

יום שבת, 28 באוגוסט 2010

דו"ח סוף שבוע לא רגוע - 27.8.2010

לכל חברי סיירת הורים!


אתמול (27.8.10),  יצאנו כהרגלנו לתור את רחובות העיר וכמו תמיד לא ידענו אלו הפתעות מזמנים לנו הרחובות...

ציר אשל-בן גוריון היה שקט יחסית. בני נוער ספורים ישבו על כיכר הידידות,אך לאחר שביקשנו מהם לעבור לשבת על הספסלים בגן הם פינו את המקום. ישבנו עמם ושוחחנו איתם,והבענו פליאתנו על העדר בקבוקי השתייה...הם אמרו לנו שהם רק מעשנים נרגילה...ואז החלנו לשוחח איתם מעט על ההבדלים שבין נרגילה לסיגריה.

ציר גינת סביון-מרכז סביניה-גן מרים זימן לנו מפגש מעניין עם שלושה חיילים מקריית ים שבאו לגן מרים לדבריהם "לתפוש ראש ולתפוש בחורות..." לא מראה שהמשקה עזר להם לתפוש בחורות, אולי להבריח אותן יותר מדוייק....אחד מהם לא הפסיק להקיא ולעשות שטויות ללא שליטה,השני סבל מכאבי ראש מטורפים בגלל שתיית יתר והשלישי עמד חסר אונים בין השניים מנסה לתת מענה לשני חבריו שפשוט שתו "קצת" יותר מדיי... נשארונו איתם ועזרנו להם להרגע עם מים קרים, משהו מתוק וקצת תה . הם הודו לנו ואנו כמובן נשארנו לוודא שהם בסדר.
תוך כדי הטיפול בהם הבנו שנוכחותינו חיונית. השלישי ביקש שנישאר כי הוא לא יודע מה לעשות איתם עד שיבואו לקחת אותם.
בחורות שעברו במקום חששו לחצות את הפארק כשראו אותם, כי אחד מהם קפץ ממקומו ורדף אחריהן ללא שליטה. אחד מחברי הסיירת הלך אחריו לוודא שלא יאונה כל רע לבנות. קבוצה נוספת של בנות שנכנסה לפארק עמדה בכניסה ולא נכנסה עד שסימנו להם שזה בסדר והן יכולות לעבור בביטחה.
 הן אמרו לנו : " איזה מזל שאתם פה. לא ידענו מה לעשות. אנחנו ממש פחדנו, יש לנו ממש מזל. תודה רבה לסיירת הורים ביאליק!
וכמובן שגם להן עזרנו לעבור את הפארק ללא פגע. השתייה הקרה צננה מעט את שלושת החיילים והם נרגעו מעט . לאחר שעתיים כמעט שהיינו איתם הגיעו לקחת אותם.

ציר לח"י-שומר-הבנים גם כן היה רגוע יחסית, למעט ארבה בנים שישבו בגן ושתו עד שהגענו בקבוק שלם של וודקה ביחד. הבקבוק השני היה בהמתנה...
ישבנו בצד כעשרים דקות ואז קמנו ללכת.הם ביקשו שלא נלך ואף ביקשו שנצטרף אליהם.פשוט שיוועו לתשומת לב ויחס...אז הצטרפנו.
השיחה קלחה ובמשך חצי שעה בערך דיברנו איתם על כל נושא השתייה וחיוניותו לבילוי של שישי. שמחנו מאד כאשר בסוף השיחה שפכו הנערים את הבקבוק השני ואף ניקו את הגן סביבם,
ונפרדו מאיתנו בנועם ובחיוך. אין לכם מושג איזו הרגשה טובה זו!!!

ולסיום, ארוע נוסף ששווה דיווח , המחיש שוב את חשיבות גיוס ההורים ומצוקתם הרבה.בדרכנו לגן מרים מכיוון אשל פגשנו שתי בנות שעמדו באמצע הכביש וניסו לעצור רכבים. חשבנו שהו מבקשות טרמפ,
אך עד מהרה התברר לנו שהן בסך הכל מחפשות מישהו שייתן להן סיגריה...כשהן חצי ערומות...בכביש...
עצרנו את הרכב וירדנו לדבר איתם ותוך כדי שיחה התברר לנו שהן "מכרמיאל מבקרות את דודה של אחת הבנות , אבל היא לא יודעת שאנחנו מעשנות" שכנענו אותן לרדת מהכביש ולחזור הביתה. השעה היתה 2:30 בערך...

בזמן ששוחחנו עם הנערות , עמדה מעבר לכביש בחורה צעירה והקשיבה קשב רב לנעשה.לאחר שהבנות הלכו היא באה לשאול מי אנחנו ומה בדיוק אנחנו עושים.סיפרנו לה. היא מאד התרגשה וסיפרה לנו שהיא בחוץ מוטרפת מדאגה לביתה בת ה 14 שאין לה מושג היכן היא מסתובבת. החרדה שלה היתה אמיתית ונשארנו לשוחח עימה. היתה שיחה מרתקת ששוב הבהירה לנו עד כמה ההורים לא מודעים למעשי ילדיהם בלילות, ועד כמה קשה להם " לקום מהספה בסלון הממוזג" ולעשות מעשה.
החלפנו פרטים, והיא ביקשה להצטרף לסיירת ההורים. כמובן שהזמנו אותה לסיור בשבוע הבא. איזה כיף!

אין ספק שהיה ערב מהנה ומאתגר , ושוב ראינו עד כמה חשוב היה לצאת מאורגנים עם שתייה ומתוקים.

אנו מקווים שמהר מאד נקבל את כל הציוד הדרוש לנו לפעילות תקינה כפי שהבטיחו עזרא חכם מנכ"ל העיריה וכבוד ראש העיר מר אלי דוקורסקי.

לקראת שבוע הבא אנו נערכים לאסיפות ההורים בנעורים ובקדימה. מי שמעוניין לקחת חלק בגיוס בבתי הספר הנ"ל אנא חיזרו אליי במייל בהקדם.

אנו מברכים את שתי הסיירות החדשות סימה ואינה,יישר כוח!

שיהיה שבוע נפלא ורגוע

איריס וחיים

יום שישי, 27 באוגוסט 2010

תשעה שבועות של שכרון חושים


כתבה שהתפרסמה ב"ידיעות המפרץ" 27.8.2010

האלכוהול במועדונים, נערות הליווי באילת, נהגי המוניות שמפחדים, הנרגילות בפארקים ומשחקי הפוקר על כסף. רגע לפני שהם חוזרים לספסל הלימודים, פגשנו שמונה שני נוער מהקריות שמסכמים את החופש הגדול

אורטל איבגי פורסם: 26.08.10, 15:22




ככה נראה הנוער שלנו. שבוע לפני החזרה ללימודים נפגשנו עם קבוצת נערים ונערות משכונה טובה בקריות לסכם את החופש. הם מכירים אחד את השני, מעין חבורה מלוכדת שמבלים מדי לילה ביחד. הבילויים מתחילים בסביבות חצות ומסתיימים עם אור ראשון. ישנים כל שעות היום, משכימים אחר הצהריים, ומתארגנים ללילה חדש אפוף אלכוהול.

איתי (השמות בדויים): "החופש עוד לא נגמר, יש עוד כמה דברים שאנחנו צריכים לעשות".

שובל: "כדי ליהנות מהחופשה, החלטנו אני ועוד כמה חברות לנסוע לאילת למשך שבוע. זה כמובן היה מלווה ביציאות לפאבים מועדונים, מסיבות בריכה והרבה אלכוהול. בחלק מהמקרים היינו שותות לפני היציאה. הייתה פיצוציה ליד המלון שבו ישנו ושם היו מוכרים לנו אלכוהול חופשי".


 
גלית: "וודקה פינלנדיה – חמוציות". איתי: "אספנו כסף לאילת כל אחד עבד בחופש וכל אחד ונתן 200 שקל. בסך הכל היינו שבעה חברים. קנינו שתייה ב-1,400 שקל וחילקנו את הבקבוקים בין התיקים של כולנו". יוני: "אנחנו שותים בערך שני בקבוקים בערב. כל אחד ארבע כוסות".

איתי: "ביום הרביעי היינו שלושה ילדים בחדר, שתינו אלכוהול ואז אחד מהחברים נכנס לשירותים השתין בכוס הוספנו קצת משקאות "בד אפל" ו- "בלו"
ונתנו למישהי שתטעם מהכוס. היא שתתה ונקרענו מצחוק"

מה עוד היה באילת?

איתי: "באחד הימים ישבנו בחדר בחוסר מעש והחלטנו להזמין נערת ליווי. מצאנו פלאייר ברחוב, היא באה לחדר ומי שרצה נשאר. נתנו לה 200 שקל, כל אחד. לחלק זו היתה הפעם ראשונה, לחלק לא. היא הביאה איתה אמצעי מניעה למרות שהבאנו איתנו. כשעזבנו את האכסניה השארנו את החדר בשיא הלכלוך, הקאנו על הרצפה, היה שם טבק של נרגילות ושתייה ופיצוחים".


מה עשיתם חוץ מהבילויים באילת?

תום: "היינו יושבים במרכז או בפארק. אם יש יציאות למועדונים שותים לפני, אין דבר כזה לצאת למועדון בלי לשתות לפני. אם היה לנו משעמם היינו מזמינים מוניות ואיך שהם באים זורקים עליהם לימונים ובורחים". יוני: "באחד המקרים שוטרת שצחקתי עליה תפסה אותי, הם לקחו אותי למשטרה והביאו את אבא שלי ונתנו לי דוח על רעש. בדרך כלל אנחנו בורחים להם".

הדברים האלה נובעים מהשעמום?

איתי: "גם. היינו יושבים במרכז בשכונה, משחקים פוקר,מעשנים נרגילה כי אי אפשר לעשן בבית. אנחנו משחקים "טקסס הולדם" כל אחד שם 30 שקלים".


מאיפה הכסף לאלכוהול ולפוקר, ההורים יודעים?
איתי: "אומרים להורים שכניסה עולה 70 שקל ועוד מוניות 50 . ואז זה מספיק לשתייה". יוני: "ירדנו מהמונית רק אני שתיתי כמעט בקבוק וודקה לבד. התחלתי להקיא את החיים שלי, לא יכולתי לדבר ולעמוד אז חבר שלי נתן לי לשתות מים ושטף לי את הפנים. שתי בנות מצאו אותי זרוק על ספסל בתחנה ב- 2 בלילה והזמינו משטרה, והם התקשרו להורים שלי שבאו לקחת אותי. הם נורא נבהלו ואמרו שהתגלגלו לי העיניים".


מה עם סקס?

איתי: "חלק מאיתנו עושים את זה, יש כמה בנות בשכבה שכבר שוכבות, יש מישהי שכל פעם שחבר שלנו מתקשר אליה היא באה. יש גם בנות ששוכבות עם כמה, אם הן מסכימות לזה".


"מה זאת אומרת שוכבות עם כמה?

איתי: "או עם כמה באותו זמן בשביל הצחוקים או אחד אחרי השני".


עצרתם פעם לשאול אם הבחורה בסדר?

יוני: "בתכל'ס לא, לא תמיד אתה חושב על זה, היא יודעת למה מתקשרים אליה למרות שזה מפחיד לפעמים".



אין לכם בעייה עם כל מה שאתם מספרים? איך אתם נראים ככה?

איתי: אנחנו באים משכונה טובה ואנחנו נחשבים לילדים טובים בקריות. אנחנו לא פורצים לבתים ומכוניות, לא מעשנים סמים".


ההורים שלכם יודעים את כל זה?

איתי: אבא שלי יודע. אחרי הנערות ליווי באילת שדיברתי איתו. הוא מעדיף שנדבר פתוח ולא אגיע לסמים. שיהיה לו בקרה עליי.


כל השאר: ההורים שלנו לא יודעים.




יום חמישי, 26 באוגוסט 2010

הושקה היום "סיירת הורים ביאליק"

לכל חברי סיירת הורים ביאליק!



בשעה טובה ומוצלחת לאחר חודשיים של עבודת למידה בשטח הושקה היום "סיירת הורים ביאליק" באופן רשמי במעמד ראש העיר, מר אלי דוקורסקי ומנכ"ל העיריה, מר עזרא חכם.





במהלך הערב הוצגו אנשי הסיירת ,מטרותיהם ויעדיהם וכמובן עלו צרכים נוספים מהאנשים בשטח. הוצגו רשמים מהשטח וגם סיפרו הסיירים על אירועים שהעלו דילמות אמיתיות

כדי לענות על חלק מהדילמות הגיעו לחיזוק שני מתנדבים מ"סיירת הורים קרית אתא"
שענו על שאלות המתנדבים והציגו את דרך הפעולה שלהם.





מר עזרא חכם , מנכ"ל העיריה ,הציג מערך שלם של תמיכה שאמור לתת מענה לכל צרכי הסיירת, וחיזק אותו גם ראש העיר, מר אלי דוקורסקי.





לפי דבריהם ,כבר בזמן הקרוב כל בקשה או צורך שיעלו על ידי אנשי הסיירת יתוקצבו ויטופלו ע"י הרשות. מעבר לכך העלה ראש העיר בקשה לפיה יפגשו עימו אנשי הסיירת לפחות אחת לחודש על מנת ללמוד על המצוקות של ילדי ביאליק ועל רצונותיהם,וכמובן גם לשמוע את הסיפורים האמיתיים מהשטח ממקור ראשון. כמו כן הבטיח ראש העיר כי יעשה מאמץ להצטרף לסיור לפחות אחת לחודש ויחד איתו יירתמו להתנדבות גם אנשי הנהלה וחינוך נוספים בעיר.



בנוסף לכך ניתנו נתונים על הירידה המשמעותית בקריאות למוקד העירוני בימי שישי (כ 60% פחות!!!) ושוב הודגשה חשיבות שיתוף הפעולה בין הסיירת לבין אנשי השיטור המשולב בפיקוחו של שלום לוינזון .


אין ספק שצוות הסיירת הצביע ברגליים ( כמו תמיד... ) והגרעין המרכזי הזה הוא הגוף שיוביל את תהליך הגיוס הקרוב בספטמבר בכל בתי הספר בעיר.
לפי הבטחת מנהלי בתי הספר , יגויסו גם אנשי הנהלה ומורים לתהליך, וברור מאליו שאנשי הסיירת יעברו בצוותים בכל בתי הספר בעיר במהלך אסיפות ההורים עם פתיחת שנת הלימודים, לגייס הורים נוספים ולהרחיב את מעגל הסיורים לטובת ילדיי ביאליק.


אנו מודים לכל מי שנטל חלק בארגון הערב ובתרומה להצלחתו - יישר כוח!!!
שוש לב רן, על העזרה בארגון החולצות הראשונות הייצוגיות לסיירת - מתאים לנו כחול...
ליוסי ישלח, על צילום ותיעוד הערב ועזרה טכנית
לאורית לביא, על העזרה בארגון הכיבוד
ליורם אזולאי, על העזרה בארגון, תמיכה ועידוד לכל אורך הדרך
וכמובן , לכל מכובדי העיריה והפיקוח העירוני שטרחו להגיע ולחזק את ידינו - תודה !

והחשובים מכל לכם , אנשי "סיירת הורים קריית ביאליק" שהגעתם ותרמתם את זמנכם היקר

והוכחתם לנו שוב - כי רק מי שמתקרב - יכול להתערב!!!


בהערכה רבה,
חיים ואיריס




יום שני, 23 באוגוסט 2010

סקס, סמים, אלכוהול באילת - תיעוד בני נוער בחופש הגדול

תיעוד מיוחד במצלמה נסתרת חושף מה עושים בני נוער שיורדים לאילת ללא השגחת הורים. הם מעשנים סמים, שותים אלכוהול ללא גבול, מזמינים נערות ליווי ומעורבים בקטטות אלימות

יום שישי, 13 באוגוסט 2010

באיזה גיל מתחילים בני הנוער לשתות אלכוהול?

באיזה גיל מתחילים בני הנוער לשתות אלכוהול? כמה הם שותים והחשוב יותר, מה הגורמים המשפיעים על שתיית אלכוהול בקרב בני נוער? ראיון עם שירן בורד מאוניברסיטת חיפה שחקרה בעבודת התזה שלה, בהנחיית את הרגלי שתיית האלכוהול של צעירים בחיפה. בהפקת הערוץ האקדמי.


צפה בתוכנית זו ואחרות בערוץ האקדמי- www.actv.haifa.ac.il/programs


פרסומת חזקה נגד אלכוהול ונהיגה

פרסומת חזקה על שילוב אלכוהול ונהיגה