יום ראשון, 17 באפריל 2011

סיכום סיור ליל שבת 15.4.2011


לכל הסיירים היקרים ,שלום!
 
לקחנו פסק זמן מההכנות והנקיונות לקראת חג הפסח ויצאנו להתאוורר קצת בחוץ ,ברחובות העיר.
את פנינו קיבלו עשרות בני נוער נופשים בחופשה הארוכה ,לאחר תקופת לימודים ממושכת.נוסף לאלה פגשנו גם אורחים מבוגרים יותר במקומות שונים בעיר...פגשנו את מתנדבי המשא"ז במהלך הערב כמה פעמים,אך את ניידת השיטור המשולב לא ראינו כלל.
מי שבאמת היה חסר לנו בצוות הסיור ,הוא חברנו היקר חיים אליאס שאיבד את אביו ביום חמישי ונבצר ממנו להגיע.
אנו שולחים את תנחומינו ומאחלים לו כוח רב בהמשך הדרך. 
 
ציר צו"ש-אפק-פרפר
 
 בני נוער רבים ישבו בחברותות שוחחו ועסקו בשלהם.מפגש מעניין היה לנו בפארק אסתר עם ילדי קרית מוצקין ,שלא הכירו אותנו ופתחו עימנו בשיחה על מטרות הסיירת.הם היו מופתעים לשמוע שאנו סוקרים את כל העיר וכמונו יש עוד שני צוותים בכל שבוע .בתחילת השיחה ניסו הנערים לברר מי אנחנו ולאחר מכן שאלו את כל השאלות המוכרות לנו ..."מה תעשו אם תראו ילד שיכור?מה יקרה אם תהיה קטטה?אתם מדווחים להורים?אתם מדווחים למשטרה?...."ועוד כהנה וכהנה...
עד מהרה הבינו הילדים שאנחנו באופן טוטאלי בצד שלהם ולא נגדם.את החינוך שלהם - אנחנו משאירים להוריהם...
משם פנינו לחט"ב אפק,שלצערנו שוב הייתה פתוחה.חבר'ה בגילאי 18-20 ישבו ברחבת בית הספר עמוסים בבקבוקי שתייה למכביר.כל הרחבה הייתה מלוכלכת.ביקשנו מהם לנקות אחריהם,והם הבטיחו שינקו....
בגנים בפרפר,לח"י,שומר היו קבוצות קטנות של בני נוער ,שקטים יחסית.לא נצפתה שתייה.
 
גן מרים-סביניה-דפנה-צופים
 
בגן מרים ישבה קבוצה קטנה של חבר'ה משועממים למדי שהתלבטו יחד איתנו מה כדאי להם לעשות...לקראת אחת הם נואשו והתפזרו לבתיהם..במרכז סביניה ישבו מספר קבוצות של נערים בקרבת הפיצריה וברחבי המרכז עד אחת בערך.שוחחנו איתם והמשכנו לדרכנו.בסביניה עצרנו לאתנחתת קפה\תה קצרה ,ושם פגשנו חבר'ה מי"ב ...חילקנו שוקולדים...ברכנו אותם בחג שמח ומשם פנינו למתחם הצופים...שם היו עשרות בני נוער ,מרביתם לא תושבי ביאליק,בוגרים יותר.השולחנות היו עמוסי משקאות ונראה היה שהחגיגה בעיצומה...בשר על האש...אוכל...בנים...בנות...הטינופת מסביבם היתה פשוט מחרידה!!!!עשרות בקבוים,שקיות ושאריות מכל מיני סוגים...אין ספק שצפויה עבודה קשה ביום ראשון בבוקר לאנשי העיריה...כשהתקרבנו למקום ראינו שיש ניידת משטרה. השוטרים בדקו תעודות זהות של החבר'ה ושוחחו עימם.התפנינו מהמקום כדי לא להפריע לעבודת השוטרים.
אין ספק שמראה החורשה עורר צביטה בלב.המקום הזה ,שמשמש גם את תנועת הצופים וגם עשרות מאזרחי העיר לפקניקים נראה פשוט נורא.שולחנות שבורים,הררי טינופת,אין פחים ראויים והכל מלא זוהמה.הלוואי שהיינו יכולים ליזום איזה מהפך במקום.מקום שבהחלט ראוי לפארק פיקניקים ונופש ומשחק לילדי העיר.
 
אשל -בן גוריון
 
עשרות בני נוער פשטו על כיכר הידידות ועל שדרות בן גוריון.חלקם מתודלקים היטב ,אבל הרוב סתם מלאי מצברוח ומרץ כפי שמצופה מהם בגילם...הם לא ממש הבינו מדוע השכנים הזמינו ניידת...והפעם הגיעה ניידת משטרה   ובה שני שוטרים.הם פיזרו עד מהרה את הילדים,ואלה רק הרעישו יותר כשקראו אחד לשני מקצה הרחוב האחד לאחר.
מכיוון שהשעה הייתה כבר אחרי שתיים בלילה ,מרביתם התפזרו לבתיהם.
 
מנקודה זו גם אנחנו התפזרנו וסיימנו את המשמרת עייפים ,אך מרוצים!
 
מאחלים לכולכם חג חירות שמח וכשר,מלא הנאה ומנוחה !!!
 
נתראה בשבוע הבא!
 
נא אשרו הגעתכם במייל חוזר לאיריס. 
 


-- 
בברכה,
 
איריס אזולאי
רכזת בי"ס קהילתי
ומחויבות אישית
רכזת סיירת הורים ביאליק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה