יום ראשון, 1 במאי 2011

סיכום הסיור בערב שבת - 29.4.2011


לכל הסיירים ,שלום!
 
השבוע יצאנו בשני סיורים לאזור הצפוני אחד ולאזור המרכזי-דרומי השני.כבר בדרכנו לסיור שמענו רעש מחריש אוזניים של חזיזים ברח' הפלמ"ח.הלכנו לראות במי מדובר ,וכשראינו שאלו ילדי העיר ביקשנו מהם להירגע ולהפסיק את השימוש בחזיזים שכן השעה ממש מאוחרת וזה לא לעניין.לשמחתנו,הבינו הנערים במה מדובר ועזבו את המקום ללא בעיה.לא נתקלנו בהם בשום מקום אחר בעיר עד סוף המשמרת.
 
פארק אסתר-אפק
 
בפארק היו כמה קבוצות בני נוער כרגיל ללא אירועים חריגים,אך כשמנו פעמינו לכיוון חט"ב אפק נדהמנו לגלות שלא רק שעריו פתוחים לרווחה ,אלא גם אולם הספורט פתוח מכל כיוון ובתוכו "מתארחים" כמה עשרות בני נוער,ללא השגחה ובוודאי ללא אישור משום גורם עירוני.אחד המאבטחים שסייר בבריכה הבחין גם הוא בנערים,וכעבור זמן מה ניגש אליהם והם פונו מהמקום.התברר לנו שאלו הם חבר'ה משכבת י"ב שסתם נפגשו שם במקום וראו שהכל פתוח..אז הם נענו "להזמנה" ונכנסו פנימה...
מיותר לציין שזהו תקדים מסוכן ביותר,ומישהו צריך לתת את הדעת על עניין השערים הפרוצים מאפשרים כניסה חופשית לכל מי שמעז להיכנס...אם כבר המקום פתוח והנוער מעוניין,אולי ייתכן שיש מקום לשקול פתיחתו בצורה מאורגנת ומסודרת...ומאובטחת.
בצו"ש לא היו אירועים חריגים.
 
צופים-דפנה-סביניה-גן מרים
 
בי"ס דפנה שוב היה פתוח לרווחה וכל מי שרק מעוניין יכל להיכנס.מעבר לגדרות בי"ס נשמעו קולות שירה רמים,ואנו התקדמנו לעברם.ברחבת הצופים מצאנו ערימת בני נוער משכבת י"א שמחים ורוקדים ושרים שירי יום הולדת.מסתבר שהם חגגו יום הולדת לאחד החברים,וכמה מהם קצת הפריזו בשתייה והיו במצב רוח מרומם עד צעקני במיוחד...תוך כדי כך גם דאגו לארוחה טובה על האש החברים שהיו רגועים יותר.מזל טוב!
 
בגן סביון פגשנו חברים ותיקים שעסקו בשתייה וצרחו בקולי קולות בגן.ניסינו לדובב אותם להפסיק והם נענו לבקשותינו באופן חלקי,תוך כדי שאלות לחברי הסיירת על טיב הסיורים.מרביתם לא היו מביאליק...
 
בגן מרים פגשנו שלוש חבורות בני נוער מנהריה.הם ישבו בקבוצות ושתו בגן תוך כדי צעקות מחרישות אוזניים.גם מהם ביקשנו להירגע בגלל השעה המאוחרת. הם ישבו שם עוד כשעה ,ובערך ב2:30 פינו את הגן לחלוטין.
מתי נראה נוכחות חזקה יותר של סיירות הורים באזור הצפון?רק נוכחות הורית מוגברת ברחובות העיר תוכל להקטין במידה ניכרת את התנהלותם הרעשנית של בני הנוער השתויים...יש תחושה שכאשר הם שותים החוש הראון שאובד להם הוא חוש השמיעה...בגלל ה הם עסוקים בלצעוק כמה שיותר חזק...עצוב.
 
אשל-בן גוריון
 
כיכר הידידות שוב אוספת אליה כמגנט ענקי עשרות בני נוער שמתישבים על המדשאות ומנהלים "שיחות נפש" אל תוך הלילה...לעתים גם אלה מתנהלות בקולי קולות.רק כאשר הם מרגישים בנוכחותנו לאורך זמן הטונים קצת יורדים...השכנים בוודאי היו רוצים שנשאר שם כל הלילה ולו כדי להוריד בדציבל אחד או שניים את עמת הקול שהולך וגובר ככל שיותר נערים ונערות מתאספים לשיחה בכיכר.כמה מהם שתו,אך לא משהו מוקצן או ללא שליטה.
סך הכל ערב רגוע עבר בכיכר,אך רועש ושמח...
 
אין ספק שהאביב כבר כאן...ויחד עמו תחושת החופש מזדחלת לה לאיטה לרחובות העיר...ככל שנתקרב לקיץ כך יעלה מספרם של המבלים ברחובות,ולכן אנו זקוקים ליותר ויותר סיירים וסיירות חדשים שיצטרפו אלינו כבר מעכשיו.
אני פונה לא כל הסיירים הוותיקים ומבקשת - עשו מאמץ כל אחד מכם להביא רק עוד חבר אחד לסיור...עלינו להכפיל את מספרנו ומהר על מנת לתת מענה לכל הצירים המרכזיים בעיר בימי החופש הגדול.
 
שבוע רגוע ומהנה לכולנו!!!
-- 
בברכה,
 
איריס אזולאי
רכזת בי"ס קהילתי
ומחויבות אישית
רכזת סיירת הורים ביאליק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה