יום שלישי, 24 במאי 2011

סיכום הסיור בערב שבת - 20.5.2011

לכל הסיירים שלום,

שוב נפגשנו כהרגלנו בקודש...וההיענות שלכם פשוט מחממת את הלב!!!

נראה כי הילדים שלנו ממש עסוקים היו בסופ"ש הזה ,שכן כמעט ולא ראינו אותם ברחובות...או בגלל ל"ג בעומר ...או אולי הם עסוקים בלמידה משמעותית לקראת הבגרות במתמטיקה ושאר המתכונות....
בכל מקרה,צו"ש  הייתה ריקה לגמרי ורק בפארק אסתר פגשנו חברים משכבת י"א ורבים מילדי קריית מוצקין.שוחחנו איתם ,בעיקר על הבחינות ועל התאטרון הקהילתי...והמשכנו בדרכנו. חט"ע אפק נעולה ומסוגרת.
לח"י שומר והפרפר שוממים לחלוטין!!!

המשכנו לכיוון הצופים ושם בפעם הראשונה פגשנו דווקא הורים ולא בני נוער...שהמתינו עד לסיומה של מסיבת יום ההולדת בביתם...
בקרבתם חבורות של חבר'ה בשרות צבאי,לאחר כבר ביקרו אותם מהפיקוח...וניקו את השטח מאלכוהול...

משם פנינו למרכז סביניה ,אבל חוץ מאיתנו - לא היה שם אף אחד!גן מרים שומם...

אשל -בן גוריון המה בני נוער רבים על ככר הידידות וסביבותיה משכבת י"T בעיקר ומעט מיוד.
נראה שהם הרעישו יותר מהרגיל...שכן השכנים כבר לא הסתפקו בנידת השיטור המשולב..והזמינו משטרה...
הנערים פונו מהמקום...וכאשר אנחנו הגענו נותרו רק בודדים...

סך הכל ,לילה שקט עבר על כוחותינו...
מזל שהיו לנו פינוקי קפה ותה של אמיר ועוגות מ ד ה י מ ו ת של ענת היקרה!!!
תודה על הפינוק ,חברים!

נפגש בשבוע הבא...
ועד אז ,שיהיה רגוע ושקט,לפחות כמו הסיור של היום!!
אל תשכחו לגייס עוד חברים...זהו רק השקט שלפני הסערה...

--
בברכה,
 
איריס אזולאי
רכזת בי"ס קהילתי
ומחויבות אישית
רכזת סיירת הורים ביאליק

יום ראשון, 15 במאי 2011

סיכום הסיור בערב שבת - 13.5.2011


סירים יקרים,שלום!
 
יום שישי ,23:30 לפני חצות...יש שיטענו כי הרחובות היו שקטים באופן יחסי בגלל יום שישי ה-13...
למיטב ידיעתי...הילדים שלנו פשוט היו מותשים מאפטר -פארטי יוצא מן הכלל...ומשבוע של מתכונות...
יש סיכוי סביר שהם פשוט חיפשו קצת מנוחה...או בילו במועדונים,קולנוע או בבתים.
 
בכל אופן,צו"ש היתה רגועה,ולמעט שתיים-שלוש מסיבות ביתיות סגורות לא פגשנו את הנוער.רק בגוש חלב הוציאו
הילדים את המסיבה גם לרחוב ועשו שמח לחבר שחגג יום הולדת,אבל הכל נעשה ברוח טובה...וכמעט יבשה...
 
בפארק אסתר קבוצות בני נוער רבות מקרית מוצקין ישבו סביב שולחנות או סתם טיילו בגן.בשתיים מן הקבוצות היו על השולחנות לא רק משקאות קלים...אולם הם שמחו לראותנו,ושוב שאלו מדוע אין גם במוצקין סיירת הורים?הפננו אותם לועדי ההורים ולרשות.
 
בי" אורט אפק היה סגור ומסוגר.
 
במתחם הפרפר,לח"י,שומר פגשנו חברים חדשים....שכבת ט' החלה לגלות את הרחובות...ובאחד הגנים חגגו יום הולדת (יבש בנתיים) לאחד החברים מאפק.מזל טוב!!! הם שאלו שאלות והתעניינו לגבי תפקיד הסיירת.שוחחנו עימם והמשכנו לדרכנו.
 
בציר אשל-בן גוריון היה רגוע ביותר,למעט קבוצה קטנה שישבה בחורשה ועישנה נרגילה הכל היה תקין.
 
גן מרים,סביון היה נטוש.חט"ב דפנה עדיין פתוחה...
 
במתחם הצופים בפוארה היה מפגש של כמה קבוצות בוגרים ממוצקין.נראה שהם שותים ,אך היה רגוע.מאוחר יותר כאשר חזרנו לבדוק מה שלומם ,פגשנו את ניידת השיטור המשולב,והם עדכנו שכבר שפכו את האלכוהול.מדובר בחברה יוצאי יחידות קרביות.
שפיכת האלכוהול נעשתה ללא שום כוח.הם הבינו שעברו על החוק ,ולכן המשיכו את הערב ללא מתווכים.
 
סך הכל בהחלט ערב שקט.
 
בהזדמנות זאת אני רוצה לברך את מחזור מ"ד שסיים ביום חמישי את לימודיו בטקס שנערך בפארק אפק.
תודה מיוחדת מגיעה לחברי הסיירת שהצטרפו לקומץ הורים משכבת י"ב כדי ללוות את הילדים לאפטר -פארטי.
כל הכבוד על התנהגות מופתית לילדים!!!למעט ילד איד שלא הרגיש טוב - הכל עבר בשלום! יישר כוח לתלמידים ולמארגנים!
 
מקווים לראותכם בערב אודות הסכנות בטמונות באנטרנט ביום רביעי הקרוב ב 20:00 באשכול פיס!!!
מומלץ להגיע בלבוש הסיירת,כיוון שהערב מיועד רק להורים-מורים.
 
שבוע נפלא לכולנו!!!

-- 
בברכה,
 
איריס אזולאי
רכזת בי"ס קהילתי
ומחויבות אישית
רכזת סיירת הורים ביאליק

יום שלישי, 10 במאי 2011

סיכום הסיור בערב שבת - 6.5.2011



לכל הסיירים היקרים שלום וחג עצמאות שמח!!!
קצת באיחור הפעם אני מעבירה לכם את דוח שישי האחרון ומעדכנת בכל אירועי השבוע הקרוב:
 צוש"-פארק אסתר-אפק
בסך הכל הציר שלנו היה רגוע ושקט.בי"ס אפק היה סגור ונעול.בני נוער מעטים הסתובבו בפארק,אך לנו היה מפגש מרגש עם קבוצה של חבר'ה בגילאים של 20+ שראו אותנו וממש אבל ממש התרגשו מהרצון והפעילות שלנו ולא הפסיקו לשבח, כך יתר הסיור היה דיי שקט .מי יודע...אולי בעתיד נצרף לסיירת ההורים גם יחידת בוגרים...
נראה שהם מבינים את חשיבות הסיירת יותר ממרבית ההורים שמסתכלים מהצד ,אומרים "כל הכבוד לכם..." ובעצם כאן נגמרת הערכתם לפעילות...הגיע הזמן שיותר הורים יגלו עניין ויצטרפו לסיורים,גם אם מסביב עדין יש כאלה שמרימים גבה...
מפגש נוסף היה לנו גם עם חבר'ה משכבת י"ב שעצרו אותנו בעודנו ברכב וביקשו את עזרתנו ...באפטר פרטי שלהם ביום חמישי הקרוב...
הם סיפרו שיש מספר הורים שמלווים אותם,לבקשת בעלי המקום המארח אותם,אך אין זה מספיק ...וביקשו שגם אנחנו נעזור בערב הזה...מיותר לציין שהסיירים המדהימים שלנו התנדבו ללוות את האירוע ללא היסוס ולהצטרף להורים אחרים שמלווים את השכבה.אנו מאחלים לכל השכבה טקס מרתק וסיום מהנה ,והצלחה רבה בכל בחינות המתכונת והבגרות שכבר החלו....
צופים-סביון-גן מרים
גן מרים היה ריק מאדם.בגן סביון הסתובבו בני נוער מועטים,אך ללא אירועים חריגים.
ברב תכליתי היה אירוע מוצלח במיוחד לבני נוער מחט"ב.נראה היה שהם מאד נהנים...היו שם כמה עשרות תלמידים משתי החטיבות,ונראה שהערב עבר בהצלחה וללא בעיות מיוחדות.כן יירבו ערבים שכאלה!!!נהנו לראות את הילדים מעבירים ערב איכותי ללא מתווכים למיניהם...
אשל -בן גוריון
יחסית לשבועות האחרונים היה דליל בציר זה...נראה ששכבת יוד עסוקה בללמוד למגן בלשון ושכבת י"א מוטרדת מהמגן במתמטיקה...שיהיה בהצלחה לכולם!!!
מעט בני נוער נכחו במקום,ואחד הנערים ששתה יותר מי והרגיש לא כל כך טוב פונה לבסוף בעידודנו ע"י חבריו לביתו...נקווה ששלום לו.
לא רחוק משם , ליד העיריה, חבר'ה משכבת יוד שאירחו את המשלחת מגרמניה רצו לקיים מסיבת פרידה רגע לפני שהם חוזרים לארצם.לצערנו הרב, הילדים לא קיבלו את העזרה אותה דרשו מהמארגנים ולכן ישבו בגן ליד העיריה. נראה שהשכנים לא גילו סבלנות יתרה , וכבר בשלב מוקדם של הערב הזעיקו את הפיקוח ואנשי השיטור המשולב  נאלצו לפנות את כולם מהמקום.
מסתבר שמרבית האורחים האירופאים שלנו שתו לרוויה..ויחד עם ילדינו חגגו את סיום התקופה שבילו יחד. המוקדן של השיטור המשולב  פינה אותם, כיוון שהרעישו ושתו והפריעו את מנוחת השכנים.
חבל שאירוח כל כך נפלא הסתיים בדרך של עוגמת נפש לילדים וגם לחלק מההורים.

ואליכם ילדים יקרים שלי אני פונה עכשיו:
אם ברצונכם לארגן מסיבה גדולה כל כך שבה אתם מתכוונים להשקיע כסף וזמן בארגון,התייעצו עימנו לגבי המיקום,הזמן ואופי הפעילות על מנת שנוכל לעזור לכם להתארגן באופן שלא יפריע לאחרים,ובוודאי לא יזיק גם לכם ויגרום לעוגמת נפש.
ראש העיר,מר אלי דוקורסקי,מעולם לא סרב לפעילות של בני נוער מאורגנת בעבר,ואני בטוחה שעם תכנון נכון,לא יסרב לעזור גם בעתיד,כל עוד אין פגיעה בתושבי העיר.
שיהיה חג עצמאות שמח לכולנו!!!
ניפגש בחמישי באפטר פארטי,ובשישי בסיור כרגיל!
תודה מיוחדת לכל הסיירים שדאגו לשלומי בשבועות האחרונים,והשלימו את כל הפרטים החסרים.ודרך אגב...נדחה בנתיים את הזמנת הקלנועית...אבל תודה על ההתחשבות...
אל תשכחו להביא עוד חברים לסיורים!זה ישתלם לנו!!!


-- 
בברכה,
איריס אזולאי
רכזת בי"ס קהילתי
ומחויבות אישית
רכזת סיירת הורים ביאליק

יום ראשון, 1 במאי 2011

סיכום הסיור בערב שבת - 29.4.2011


לכל הסיירים ,שלום!
 
השבוע יצאנו בשני סיורים לאזור הצפוני אחד ולאזור המרכזי-דרומי השני.כבר בדרכנו לסיור שמענו רעש מחריש אוזניים של חזיזים ברח' הפלמ"ח.הלכנו לראות במי מדובר ,וכשראינו שאלו ילדי העיר ביקשנו מהם להירגע ולהפסיק את השימוש בחזיזים שכן השעה ממש מאוחרת וזה לא לעניין.לשמחתנו,הבינו הנערים במה מדובר ועזבו את המקום ללא בעיה.לא נתקלנו בהם בשום מקום אחר בעיר עד סוף המשמרת.
 
פארק אסתר-אפק
 
בפארק היו כמה קבוצות בני נוער כרגיל ללא אירועים חריגים,אך כשמנו פעמינו לכיוון חט"ב אפק נדהמנו לגלות שלא רק שעריו פתוחים לרווחה ,אלא גם אולם הספורט פתוח מכל כיוון ובתוכו "מתארחים" כמה עשרות בני נוער,ללא השגחה ובוודאי ללא אישור משום גורם עירוני.אחד המאבטחים שסייר בבריכה הבחין גם הוא בנערים,וכעבור זמן מה ניגש אליהם והם פונו מהמקום.התברר לנו שאלו הם חבר'ה משכבת י"ב שסתם נפגשו שם במקום וראו שהכל פתוח..אז הם נענו "להזמנה" ונכנסו פנימה...
מיותר לציין שזהו תקדים מסוכן ביותר,ומישהו צריך לתת את הדעת על עניין השערים הפרוצים מאפשרים כניסה חופשית לכל מי שמעז להיכנס...אם כבר המקום פתוח והנוער מעוניין,אולי ייתכן שיש מקום לשקול פתיחתו בצורה מאורגנת ומסודרת...ומאובטחת.
בצו"ש לא היו אירועים חריגים.
 
צופים-דפנה-סביניה-גן מרים
 
בי"ס דפנה שוב היה פתוח לרווחה וכל מי שרק מעוניין יכל להיכנס.מעבר לגדרות בי"ס נשמעו קולות שירה רמים,ואנו התקדמנו לעברם.ברחבת הצופים מצאנו ערימת בני נוער משכבת י"א שמחים ורוקדים ושרים שירי יום הולדת.מסתבר שהם חגגו יום הולדת לאחד החברים,וכמה מהם קצת הפריזו בשתייה והיו במצב רוח מרומם עד צעקני במיוחד...תוך כדי כך גם דאגו לארוחה טובה על האש החברים שהיו רגועים יותר.מזל טוב!
 
בגן סביון פגשנו חברים ותיקים שעסקו בשתייה וצרחו בקולי קולות בגן.ניסינו לדובב אותם להפסיק והם נענו לבקשותינו באופן חלקי,תוך כדי שאלות לחברי הסיירת על טיב הסיורים.מרביתם לא היו מביאליק...
 
בגן מרים פגשנו שלוש חבורות בני נוער מנהריה.הם ישבו בקבוצות ושתו בגן תוך כדי צעקות מחרישות אוזניים.גם מהם ביקשנו להירגע בגלל השעה המאוחרת. הם ישבו שם עוד כשעה ,ובערך ב2:30 פינו את הגן לחלוטין.
מתי נראה נוכחות חזקה יותר של סיירות הורים באזור הצפון?רק נוכחות הורית מוגברת ברחובות העיר תוכל להקטין במידה ניכרת את התנהלותם הרעשנית של בני הנוער השתויים...יש תחושה שכאשר הם שותים החוש הראון שאובד להם הוא חוש השמיעה...בגלל ה הם עסוקים בלצעוק כמה שיותר חזק...עצוב.
 
אשל-בן גוריון
 
כיכר הידידות שוב אוספת אליה כמגנט ענקי עשרות בני נוער שמתישבים על המדשאות ומנהלים "שיחות נפש" אל תוך הלילה...לעתים גם אלה מתנהלות בקולי קולות.רק כאשר הם מרגישים בנוכחותנו לאורך זמן הטונים קצת יורדים...השכנים בוודאי היו רוצים שנשאר שם כל הלילה ולו כדי להוריד בדציבל אחד או שניים את עמת הקול שהולך וגובר ככל שיותר נערים ונערות מתאספים לשיחה בכיכר.כמה מהם שתו,אך לא משהו מוקצן או ללא שליטה.
סך הכל ערב רגוע עבר בכיכר,אך רועש ושמח...
 
אין ספק שהאביב כבר כאן...ויחד עמו תחושת החופש מזדחלת לה לאיטה לרחובות העיר...ככל שנתקרב לקיץ כך יעלה מספרם של המבלים ברחובות,ולכן אנו זקוקים ליותר ויותר סיירים וסיירות חדשים שיצטרפו אלינו כבר מעכשיו.
אני פונה לא כל הסיירים הוותיקים ומבקשת - עשו מאמץ כל אחד מכם להביא רק עוד חבר אחד לסיור...עלינו להכפיל את מספרנו ומהר על מנת לתת מענה לכל הצירים המרכזיים בעיר בימי החופש הגדול.
 
שבוע רגוע ומהנה לכולנו!!!
-- 
בברכה,
 
איריס אזולאי
רכזת בי"ס קהילתי
ומחויבות אישית
רכזת סיירת הורים ביאליק