יום שבת, 18 בדצמבר 2010

סיכום אירועי ליל שבת - 17.12.10

לכל הסיירים היקרים,שלום.

נראה , כי הקור העז בחוץ נותן את אותותיו גם ברחובות הקריה. מרבית הרחובות היו ריקים ושקטים השבוע, ואפילו ניידת השיטור המשולב חיכתה לשווא לקריאות במוקד החירום של העיר.
למרות הקור יצאנו למסלולים הקבועים שלנו מצוידים בשתייה חמה לכל דורש... הרבה מצב רוח טוב...ואנשים מדהימים.

צו"ש-אפק-לח"י-גבעת הרקפות

מרבית המסלול היה שקט. בי"ס אפק עדיין פתוח....אך למרבה המזל לא היה שם השבוע אף אחד שיגרום נזקים.למעט מספר תלמידים בודדים שישבו בפארק אסתר הכל היה שומם.
בלח"י נתקלנו בקבוצה של נערים מחט"ב ,אך גם הם כבר נעלמו בסיבוב השני שעשינו,כנראה בגלל הקור. בגבעה גם לא נתקבלו קריאות. הבוגרים שלנו ,כך מסתבר ,בילו במועדון השבוע...

אשל -בן גוריון-כפר ביאליק-עיריה

למעט שתי קבוצות של צעירים שישבו בשקט ושוחחו ביניהם ,לא נתקלנו באירוע משמעותי. בני נוער רבים נשארו בבתים בקבוצות קטנות או במקלטים. במסלול הזה לא ראינו אותם כלל.

צופים-סביון-סביניה-גן מרים

כפי שכבר הסתבר לנו בעבר, לא ייתכן שלא יהיו אירועים כלל...והפעם למזלנו הרב, היו שותפים לסיור שני סיירים ותיקים שהם בהכשרתם אנשי חינוך ופסיכולוגים...
כבר בגינת סביון נתקלנו בחבורה הקבועה שמגיעה כל שבוע מקרית ים.הם היו שתויים לגמרי ,אך יחד עם זאת שמחו לקראתנו ,וסיפרו לנו בעגמת נפש על הפקחים מקרית ים ששפכו להם
שני בקבוקי משקה אלכוהולי חדשים שעלו להם לא פחות מ 240 ש"ח...ניסינו לדובב אותם לפנות את הגן וללכת הביתה ,אך הם העדיפו להישאר עוד קצת...שוב נתקלנו בתופעה המדאיגה של
שתיים -שלוש בנות עם כחמישה עשר "גברברים"צעירים ושתויים...לא ברורה התופעה הזאת ,אך יש לציין שהבנות לא שותות כמו הבנים,ואולי זאת חצי נחמה...?

במרחק מה משם, בגן מרים ,פגשנו בילד בן 16 ,מקסים ואומלל..הוא היה שתוי ,אך דיבר עם אנשי הסיירת בכאב רב על מר גורלו.על מנת לשמור על זהותו ,לא נחשוף את הפרטים שסיפר לנו,
רק נציין ,שתוך מספר דקות ישב הילד ,מוקף באנשי הסיירת וניהל שיחה ארוכה מאד על חייו הפרטיים,על הדיכאון העמוק שהוא שרוי בו מאז גירושי הוריו ,ואיך הוא משלם מחיר יקר של בדידות ,אומללות 
וניתוק מחברי הילדות שלו.אין ספק,שהנער היה שרוי בדיכאון עמוק. עקב כך נשארו אנשי הסיירת ,ביניהם אנשי מקצוע ,שהעדיפו לשוחח עם הנער ולהקשיב לו.
עצוב לראות נער במצב כזה, אך נקודת האור בסיפור הזה הייתה מילות הפרידה של הנער : " אין לכם מושג מה עשיתם לי היום.אני כל כך מודה לכם שהקשבתם לי וייעצתם לי.אני ממש מודה לכם על הכל. "
מסתבר שלב שבור ,יכול להיות הרבה יותר קשה לטיפול ממצב של שכרות...כולנו עזבנו את המקום לבסוף כשליבנו עם הנער ומחשבתנו נתונה לו. מאחלים לו רק טוב בהמשך,ומי ייתן וילמד להתמודד עם הקשיים שזימנו לו חייו. 
אנחנו במקביל לשיחה אמרנו לנער שכל שבוע נהיה במסלול ונשמח לדבר איתו מתי שיבוא.מי יודע,אולי עוד נחזור לראותו,והפעם במצב קצת יותר מעודד!

לתשומת לבכם !

1) השבוע מתוכננת פגישה שנייה של צוות חשיבה.שמונה סיירים ראשונים שישלחו מייל חוזר ויביעו רצונם לקחת חלק במפגש הם אלה שירכיבו הפעם את הצוות.
    על הפרק - התארגנות מיוחדת לערב השנה החדשה ,סילבסטר.נשמח לארח אתכם ביום רביעי  12\22 בשעה 21:30  בביתם של משפחת אזולאי.
2) השבוע חולקו מדי חורף מדליקים לאנשי הסיירת!!! כל צוות חדש שיגיע במהלך החודש יקבל במקום את המדים .תודה מיוחדת לשוש לב רן  ולחיים אליאס על הארגון.
3) במהלך חודש ינואר תתקיים פגישה נוספת עם ראש העיר ואנשי הפיקוח העירוני.הודעה על מועד ומיקום תימסר בהמשך.

אנו שולחים ברכות ואיחולי החלמה מהירה לחברנו היקר אמיר סלומון ,ולחברתנו היקרה רינת רויטמן  -שימרו על עצמכם וחיזרו אלינו  לסיורים במהרה!!!


בברכה
איריס אזולאי
רכזת בי"ס קהילתי
ומחויבות אישית
רכזת סיירת הורים ביאליק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה