יום שני, 6 בדצמבר 2010

לילה בלתי שגרתי - 3.12.2010

לכל הסיירים שלום,

ערב מאד בלתי שגרתי קיבל את פנינו כאשר נאספנו מול בית המתנדב לקראת השעות הקטנות של הלילה בכוונה לצאת לסיור הרגיל שלנו ברחבי הקריה.
לאור האסון הגדול שפקד את אזור הצפון וגל השרפות הבלתי מתכלות ,נאספנו בלב כבד ,מתקשים להתנתק משידורי החדשות גם בשעת לילה מאוחרת.
כאשר תכננו את היציאה ,נשאלו המתנדבים אם הם מסכימים לצאת לכיוון חיפה להעביר דברי מאפה ,קפה ותה לכוחות הפזורים שם ולתושבים המפונים,במקום לסייר בביאליק.
בלי להניד עפעף ומבלי להתעכב הסכימו כולם שזו המשימה שלנו לערב זה.נכנסנו לרכבים ושמנו פעמינו לכיוון טירת הכרמל.
בכפר הנוער מירב פגשנו את נתנאל ואת המתנדבים שבאו לעזור באבטחת הילדים ושמירה על הסדר.היה פשוט מחמם את הלב לראות את כמויות האוכל והציוד שהעבירו מכל רחבי הארץ למקום הזה ,שכל תושביו פונו כבר יום קודם. עודדנו אותם וחיזקנו את פועלם וכמובן שיבחנו את רוח ההתנדבות.מדהימים במיוחד הם בני הנוער שלנו,שמשרתים עכשיו בשנת שרות ובאו מכל הארץ גם הם לעזור במקום.
יחד עימם גם ילדי חוג סיירות שבאו לתת כתף בשעה קשה זו.
משם שמנו פעמינו לנקודת המחסום בדרך לעתלית. שם הצענו את עזרתנו לכוח המשטרה שהרים מחסום כדי למנוע מסקרנים ואחרים לעבור לאזור הבוער. עודדנו את רוחם של השוטרים שהחזיקו את המחסום ,והסתבר לנו
עד מהרה שהם בכלל מקרית גת....רחוק מאד מהבית.יישר כוח ! בעודנו משוחחים עימם ושומעים מהם מעט מחוויות היום ,התברר לנו שבקריות עדין בוערת האש ושהכבאים שלנו עדיין שם... נסענו חזרה הביתה.
בדרכנו לתחנת הכיבוי עצרנו גם בציר בן גוריון -אשל ,שם היתה התקהלות גדולה מאד של בני נוער משועממים.לא נראתה שתיה כלל.רק בני נוער מביאליק,מוצקין וקרית חיים יושבים ומשוחחים .יצאנו אליהם עם דברי מאפה
שנתרמו לנו ע"י מאפית אריאל והם שמחו לקראתנו.מכיוון שראינו שהכל רגוע ואין צורך בנוכחותנו נסענו לכיוון השרפה בצו"ש.
כשהגענו לשם ראינו את הכבאיות עומדות בכוננות,אך מרבית הכבאים כבר נמנמו וצברו כוחות.
היום בבוקר ,לשמע הבשורה המרה על מותו של אלעד בן השש עשרה , ערכנו בדיקה עם התלמידים שלנו מי"ב והתברר שגם הם יחד עם אלעד נמצאים לעזרתם של הכבאים בשטח. מיד יצרנו קשר עם אחד מהם,
ולשמחתי ,הוא היה בבית בהתארגנות לקראת יציאה פעם נוספת למשמרת בהתנדבות.יצאנו אליו והעברנו את מעט דברי המאפה שהיו לנו כדי לעודד את הגיבורים שלנו ולחזקם,וכמובן  להעביר להם מסר ברור -ליבנו איתכם ,חיזק ואימצו!

אין ספק שהמשמרת הזו היתה יוצאת דופן.ליבנו עם כל כוחות הביטחון ועם הנוער המדהים שלנו שבעת מצוקה יודע גם הוא לתת כתף ולעזור.
מי ייתן ויחזרו כולם לבתיהם בשלום ,ויצליחו לעצור את כדור האש המתגלגל ששורף כל חלקה טובה והופך בן רגע את הירוק לשחור.

שבוע טוב,
--
בברכה,
איריס אזולאי
רכזת בי"ס קהילתי
ומחויבות אישית
רכזת סיירת הורים ביאליק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה