יום שני, 24 באוקטובר 2011

סיכום הסיור מליל שבת 21.10.2011

סיירים יקרים,שלום!

לאחר תקופה ארוכה של חגים,שבתות,ארוחות משפחתיות,טיולים ומפגשים חזרנו לשגרה המבורכת...והשבוע ,רגע לפני החזרה ללימודים מצאנו כמעט בכל אזור סיור עשרות בני נוער,שרובם ניצלו את היום האחרון של החופשה לשיחות מרגשות על המסע לפולין או על החופשה הממושכת,בעוד האורחים שהגיעו "לקיים מצוות אושפיזין בעירנו"...הגיעו עם אג'נדה אחרת לגמרי...

יצאנו בשני צוותים.צוות אחד פנה בהתחלה לציר צו"ש פארק אסתר, לח"י, פרפר והאזור שקט.עשרות בני נוער נצפו בכל המוקדים הללו ,אך רק במקום אחד נצפתה שתייה בכמת גדולה אצל חבר'ה מבוגרים.
משם פנינו  לגן העירייה ,גן הזיכרון שהיה מלא בבני נוער בכיתות י, י"א המדברים וצועקים בקולי קולות, לא נצפתה שתייה (אלכוהול) אך היו מס' מוקדי נרגילות.ביקשנו מהם להוריד את הטונים כדי שהשכנים לא יזמינו להם את השיטור.

בציר כיכר הידידות- בן גוריון עשרות בני נוער צבאו על הכיכר ומילאו את האזור בקולות רמים מדי,שהביאו את השיטור למקום,ותוך זמן מה ירד מספר בני הנוער במקום באופן משמעותי.
הצוות השני ביקר במתחם הצופים ושם פגש קבוצה גדולה של חבר'ה מבוגרים יותר ,שברשותם כמויות אלכוהול גדולות מאד.הם היו שקטים יחסית ורחוקים אז לא הפריעו לאיש.לאחר מכן ביקרנו בגן מרים שהיה שקט באופן מפתיע למדי לאחר שכבר ביקרו בו צוותי השיטור המשולב ושפכו מספר לא קטן של בקבוקי אלכוהול. משם המשכנו לגינת סביון ושם היה אירוע שכמותו כבר לא ראינו חודשים רבים,ושוב היו מעורבים בו בעיקר אורחים מבחוץ,הפעם מעכו.
 הגענו למקום ושהו בו מספר רב מאוד של בני נוער בקצה הגן ברחוב דפנה הבחנו במהומה התקרבנו למקום והבחנו במעצר של בחור כבן 20 בעקבות קטטה.מסתבר שהוא בא לסגור חשבון עם חבר'ה מעכו והוא מוכר למשטרה.כאשר ביקשו הפקחים לעצור אותו הוא התנגד למעצר והאירוע הפך אלים יותר.
בעקבות המהומה הגדולה במקום הוזעקו למקום מספר רב מאוד של ניידות משטרה כוולל הכוחות למניעת בריונות שהשליטו סדר במקום  בנחישות ובמקצועיות ראויים לציון.
חשוב לציין כי עיקר הבאלאגן היה בעידודם ובהשתתפותם של  בני נוער שאינם מבני קריית ביאליק.
אירוע זה שהיה נדיר בעצמתו ובמספר הכוחות שלקחו בו חלק, גרם לדעיכה ולהקטנה משמעותית בכמויות של בני הנוער בחוץ.

לאחר שהתפזרו צוותי השיטור וכוחות המשטרה,הרוחות שקטו ואנו נותרנו לנוח מעט עם כוס קפה,
החלו עוזבים הבליינים המבוגרים את בית ח"ן לאחר לילה של שירה וריקודים .מספר אנשים בני גילנו פתחו עמנו בשיחה ושיבחו אותנו על הפעילות המבורכת של הסיירת,ואז הסתבר לנו שאלו חבר'ה של סיירת הורים עפולה שבאו להירגע בעירנו ואז עזבו חזרה לביתם.

כאשר התפזרנו בערך ב02:45 מפתחו של גן מרים (כניסה מרח' פלמ"ח) נצפו שתי ניידות טיפול נמרץ מד"א ושתי ניידות משטרה כחולה, באותו הרגע לא ידענו מאום וגם המוקד לא ידע, אך מאוחר יותר התברר לנו שהיה אירוע אלים במיוחד בין שתי קבוצות של  חבר'ה מבוגרים.כך הסתיימה לה עוד משמרת מלאת אירועים בעירנו , ואנו תקווה שהכול הסתיים בשלום.