יום שני, 24 באוקטובר 2011

סיכום הסיור מליל שבת 21.10.2011


סיירים יקרים,שלום!

לאחר תקופה ארוכה של חגים,שבתות,ארוחות משפחתיות,טיולים ומפגשים חזרנו לשגרה המבורכת...והשבוע ,רגע לפני החזרה ללימודים מצאנו כמעט בכל אזור סיור עשרות בני נוער,שרובם ניצלו את היום האחרון של החופשה לשיחות מרגשות על המסע לפולין או על החופשה הממושכת,בעוד האורחים שהגיעו "לקיים מצוות אושפיזין בעירנו"...הגיעו עם אג'נדה אחרת לגמרי...

יצאנו בשני צוותים.צוות אחד פנה בהתחלה לציר צו"ש פארק אסתר, לח"י, פרפר והאזור שקט.עשרות בני נוער נצפו בכל המוקדים הללו ,אך רק במקום אחד נצפתה שתייה בכמת גדולה אצל חבר'ה מבוגרים.
משם פנינו  לגן העירייה ,גן הזיכרון שהיה מלא בבני נוער בכיתות י, י"א המדברים וצועקים בקולי קולות, לא נצפתה שתייה (אלכוהול) אך היו מס' מוקדי נרגילות.ביקשנו מהם להוריד את הטונים כדי שהשכנים לא יזמינו להם את השיטור.

 בציר כיכר הידידות- בן גוריון עשרות בני נוער צבאו על הכיכר ומילאו את האזור בקולות רמים מדי,שהביאו את השיטור למקום,ותוך זמן מה ירד מספר בני הנוער במקום באופן משמעותי.
הצוות השני ביקר במתחם הצופים ושם פגש קבוצה גדולה של חבר'ה מבוגרים יותר ,שברשותם כמויות אלכוהול גדולות מאד.הם היו שקטים יחסית ורחוקים אז לא הפריעו לאיש.לאחר מכן ביקרנו בגן מרים שהיה שקט באופן מפתיע למדי לאחר שכבר ביקרו בו צוותי השיטור המשולב ושפכו מספר לא קטן של בקבוקי אלכוהול. משם המשכנו לגינת סביון ושם היה אירוע שכמותו כבר לא ראינו חודשים רבים,ושוב היו מעורבים בו בעיקר אורחים מבחוץ,הפעם מעכו.
 הגענו למקום ושהו בו מספר רב מאוד של בני נוער בקצה הגן ברחוב דפנה הבחנו במהומה התקרבנו למקום והבחנו במעצר של בחור כבן 20 בעקבות קטטה.מסתבר שהוא בא לסגור חשבון עם חבר'ה מעכו והוא מוכר למשטרה.כאשר ביקשו הפקחים לעצור אותו הוא התנגד למעצר והאירוע הפך אלים יותר.
בעקבות המהומה הגדולה במקום הוזעקו למקום מספר רב מאוד של ניידות משטרה כוולל הכוחות למניעת בריונות שהשליטו סדר במקום  בנחישות ובמקצועיות ראויים לציון.
חשוב לציין כי עיקר הבאלאגן היה בעידודם ובהשתתפותם של  בני נוער שאינם מבני קריית ביאליק.
אירוע זה שהיה נדיר בעצמתו ובמספר הכוחות שלקחו בו חלק, גרם לדעיכה ולהקטנה משמעותית בכמויות של בני הנוער בחוץ.
                                                                                                                                                    
לאחר שהתפזרו צוותי השיטור וכוחות המשטרה,הרוחות שקטו ואנו נותרנו לנוח מעט עם כוס קפה,
החלו עוזבים הבליינים המבוגרים את בית ח"ן לאחר לילה של שירה וריקודים .מספר אנשים בני גילנו פתחו עמנו בשיחה ושיבחו אותנו על הפעילות המבורכת של הסיירת,ואז הסתבר לנו שאלו חבר'ה של סיירת הורים עפולה שבאו להירגע בעירנו ואז עזבו חזרה לביתם.

כאשר התפזרנו בערך ב02:45 מפתחו של גן מרים (כניסה מרח' פלמ"ח) נצפו שתי ניידות טיפול נמרץ מד"א ושתי ניידות משטרה כחולה, באותו הרגע לא ידענו מאום וגם המוקד לא ידע, אך מאוחר יותר התברר לנו שהיה אירוע אלים במיוחד בין שתי קבוצות של  חבר'ה מבוגרים.כך הסתיימה לה עוד משמרת מלאת אירועים בעירנו , ואנו תקווה שהכול הסתיים בשלום.
נתראה בשישי הבא!
שבוע נפלא ורגוע לכולנו.



--
בברכה,
איריס אזולאי
רכזת בי"ס קהילתי
ומחויבות אישית
רכזת סיירת הורים ביאליק

יום שני, 17 באוקטובר 2011

סיכום הסיור בליל שבת - 14.10.2011


חגי תשרי כבר כמעט מאחורינו , ולשמחתנו עד כה עברו הם בשלום...
יצאנו לברך את ילדי ביאליק בחג שמח ,אך רק מעטים מהם היו  ברחובות העיר.
נראה שרק מצוות האושפיזין עדיין מתקיימת.פגשנו אורחים מעכו במרכז סביניה.הם באו "לתדלוק" רגע לפני שהם הולכים לבלות במועדון.
הם הותירו אחריהם שובל של אדי אלכוהול חזק מנשוא וטינופת שלא תתואר על ספסלי המרכז וסביבותיהם.כאשר הבנו שהם מתכוונים ללכת מבלי לנקות ,עצרנו אותם וביקשנו שיאספו לפחות את בקבוקי הזכוכית והפחיות,ואכן כך עשו.
בצדו השני של המרכז ישבו בני נוער מעטים,מאוכזבים מכישלון הערב אותו ניסו להעביר לחט"ב בעזרת מועצת הנוער והמד"צים.האולם היה נקי,הd.j. כבר כיוון את המוזיקה וחברי המועצה חיכו בכניסה...אך הילדים לא הגיעו...יתרה מכך הם אף לא נראו ברחובות..לא ברורה הסיבה.חבל.
חג שמח 
גן מרים היה שומם וכמוהו גם ציר אשל-בן גוריון וצו"ש.הורגש מאד חסרונם של ילדי שכבת י"א שנסעו לפולין בשבוע שעבר.אנו מקווים לראותם בשבוע הקרוב כדי לשמוע מהם חוויות מהמסע המיוחד שעשו על חשבון חופשת סוכות.

יחד עם כל עם ישראל ,גם אנחנו מייחלים לשובו של גלעד שליט ומקווים שחזרתו למשפחתו תהיה קלה עד כמה שניתן.אנו תקווה גדולה שאכן הכל יעבור בשלום ובשבוע הקרוב כבר נראה אותו בחיק משפחתו וחבריו,ללא התערבות מעיקה מדיי של התקשורת ושאר סקרנים..

מי ייתן ואת שמחת תורה נשמח השנה גם איתו!!!

חג שמח לכולכם!!!

נתראה בשישי הבא.



--
בברכה,
איריס אזולאי
רכזת בי"ס קהילתי
ומחויבות אישית
רכזת סיירת הורים ביאליק

יום שבת, 1 באוקטובר 2011

סכום הסיור בליל שבת 30.9.2011

סיירים יקרים - שנה טובה !!!



לאחר הברכות,הארוחות,הבילויים,האורחים,המטעמים והמנוחה...יצאנו לבדוק איך מרגישים בני הנוער של ביאליק לקראת השנה החדשה...
אין ספק שהחופשה הארוכה היטיבה עם הנוער...רבים הם האורחים שבאו לבקרנו מערים סמוכות,וגם כאלה שקצת יותר רחוקות...
אבל אנחנו כהרגלנו,מסבירי פנים ומשתדלים להכניס גם את האורחים לעניינים ,כל עוד הם מתנהגים לפי הקודים המקובלים בעיר.

צו"ש-פארק אסתר-אפק
בני נוער בודדים ישבו סביב השולחנות בפארק. בוגרים יותר סבבו גם סביב השולחנות כשהם שומרים על התנהגות סבירה ושקט יחסי,שלא הצדיק את נוכחות השיטור המשול או את נוכחותנו.איחלנו שנה טובה ופנינו לדרכנו.

לח"י-פרפר-גבעת הרקפות
לא נראו בני נוער כלל.חלקם נצפו יורדים רגלית לכיוון מתחם הצופים...

מתחם הצופים-גינת סביון-סביניה-גן מרים
מתחם הצופים היה מואר ושוקק חיים.ילדי שכבת י"ב עישנו נרגילות,צחקו והעבירו את זמנם בנעימים.מעט מאד שתייה נראתה על השולחנות,
וילדי השכב"ג חגגו בצופים מבלי להפריע את מנוחת השכנים. לא רחוק משם פגשנו שוב חבורת בנות בבמה בבי"ס דפנה,הפעם הן רק דיברו ביניהן בקולות רמים והמקום נותר נקי.
בגינת סביון נראו בני נוער מועטים,אך לשם שינוי הגן היה שקט ולא נראו נרגילות או  שתייה במקום...אלו  חיכו לנו ...בגן מרים
בכניסה לגן מרים פגשנו אורחים ותיקים מקרית ים.למרות שלא היו בקבוקי שתייה לידם הם בהחלט נראו מתודלקים ובמצב רוח מרומם...
בשדרה המרכזית פגשנו קבוצה של חיילים בני העיר והם מאד שמחו לקראתנו " כל הכבוד לכם! אתם עושים עבודת קודש!..." לרגע הרגשנו שקצת התהפכו היוצרות,במקום שאנו נפרגן להם ...בהחלט נראה שיש הבדל עצום בין הנוער השותה(ומשתטה...) לבין החיילים ,מבחינת התנהלות .
כאשר הם שולטים במשקה ולא נשלטים על ידו הכל נראה ומרגיש אחרת לגמרי...
-- בקצה הרחוק של הגן,רגע לפני המעבר לפיצוציה שהייתה הומה כרגיל ומלאת קניינים...ממצאנו שתי קבוצות קצת פחות בשליטה...
הבקבוקים הריקים התגלגלו על האדמה,הצחוק הזול וחסר המשמעות נשמע בקולי קולות וריח האלכוהול החריף נישא באוויר למרחוק...
נקווה רק שהחזרה הביתה תהיה בטוחה...

אשל -בן גוריון -גן העיריה
בכיכר הידיות ישבו כמה חברים ושוחחו בשקט ללא להפריע תא מנוחת השכנים.שדרת בן גוריון מלאה חבר'ה צעירים,מרביתם משכבת יוד-ט' של דפנה ואפק ,כשהם משוחחים בקולי קולות...דיברנו אתם וביקשנו שיורידו את הטונים.עדכנו אותם באפשרות של קבלת דוחות על הפרעת  רעש.
כאשר ביקשו הבנות ללכת לביתן הצענו לבנים שילוו אותן...והם כמו ג'נטלמנים אמיתים מיד התגייסו למשימה,לאחר שהסברנו שלא רחוק משם יושבת קבוצה של אורחים מעכו,בוגרים יותר,שכבר רוקנו לפחות שני בקבוקי שתייה...ו...מ יודע...
למזלנו,עבר המעבר בשלום.שוחחנו עם האורחים מעכו וביקשנו שיפנו את השטח וישאירו אותו נקי,שכן הם פיצחו גרעינים  ופיזרו את הקליפות על האדמה ללא התחשבות,וגם בקבוקי השתייה והXL התגלגלו לכל עבר...בזחיחות דעת מעושה ובחיוכים חסרי משמעות הבטיחו הנערים והנערות שינקו אחריהם...לשאלתנו מדוע הם פה על ספסל ולא בעכו...ענו  "יש פה בנות משגעות...שוות..." מעניין מה היו אומרים ההורים של אותן בנות מביאליק המשגעות\השוות אילו היו יודעים איפה ואיך ועם מי הן מסתובבות לפנות בוקר...

הגיע הזמן שההורים יתעוררו,לא?!...נשאלת השאלה האם הם יודעים?ואם כן האם הם מגיבים בהתאם?
נראה שלא...ולא...כמה עגום מצב ההורים...כמה "נפלא " מצב הבנות...שעושות חיים...שישמור עליהן האלוהים...

משם פנינו לגן העירייה.לא רחוק מנקודת המוקד ישבה קבוצת נערים ועישנה נרגילה שריח התפוח המשכר שלה עטף את הגן כולו...לא נראתה שתייה,אך על כיכר העיר גם כן ישבו שתי קבוצות עם נרגילות...ביקשנו שיתפנו משם לאזור יותר מרוחק וישאירו את המקום נקי.

סך הכל פתיח רגוע יחסית לשנה החדשה שלנו...נקווה שלא יחמיר...

שנה טובה ומופלאה לכולנו!!!
נתראה בשישי הבא...והפעם בלבן ...עם המשפחות...ליד בתי הכנסת....

גמר חתימה טובה וצום קל!!!

בברכה,
 
איריס אזולאי
רכזת בי"ס קהילתי
ומחויבות אישית
רכזת סיירת הורים ביאליק