יום שני, 31 בינואר 2011

סיכום אירועי ליל שבת - 28.1.2011


לכל הסיירים היקרים שלי , שלום !
התחלנו בסיור ברכב שני צוותים יצאו לסיור.האחד פנה לצו"ש והשני לדרום.התחלנו את הסיור בשדרות בן גוריון, אך ראינו שאין התקהלות מיוחדת רק בכמה נקודות חבורות קטנות . לא היה רועש וגם לא שתייה ,אז החלטנו להניח לילדים ולהמשיך בדרכנו.
משם המשכנו לציר גן מרים גם בציר זה בשלב זה לא היה ריכוז של נערים שמצריך פעולה מצידנו. המשכנו לכיוון גן דפנה, ובמרכז סביניה פגשנו חבורה מוכרת של בני נוער שמרביתם מקרית חיים .אלה ברכו אותנו בברכת שבת שלום והמשכנו לגן דפנה.
בדרכנו עברה חבורה קטנה יחסית של נערים צעירים (לא פרצופים שאנו נתקלנו בהם בעבר) שלא דיברו איתנו ,אך כאשר חזרנו לכיוון גן מרים שוב נתקלנו בהם והפעם היו בידיהם שקיות עם בקבוקי וודקה (ולא היה להם מים מינרלים) .
הם קפצו מעל הגדר ונכנסו לתוך בית ספר הבונים ונעלמו מעינינו בחצר הגדולה. בשלב מאוחר יותר הגיעה ניידת מהמוקד, אך היה ברור שלפקחים לא הייתה שום אפשרות להיכנס לביה"ס.

בשלב זה כבר היינו במרכז סביניה ושם פגשנו את חברינו הוותיקים מקריית ים. הפעם היה ביניהם נער אחד שיכור ומדדה לכיוון הספסל בלי יכולת לתקשר, מוקף בחברים "טובים" , גם הם מתודלקים .בשלב מאוחר יותר סיפר לנו אחד הנערים "שכל זוג חברים ירד על בקבוק".
 הגישנו לחבריו ולנער הלום השתייה תה חם ,אך הוא לא יכל לשתות .כדי "להעיר" אותו אחד החברים שפך לו על הפרצוף את התה כדי ש"יתעורר וישתה".הסברנו לו שהוא יכול להתעוור אם יכנס לו לעין,אך הוא לא ממש הבין מה אנו רוצים ממנו.וכך המשיכו הנסיונות להעיר את הנער 
שכבר התעלף על הספסל ולא הגיב כלל , וכל פעם הגיע "חכם" אחר מהחבורה וסטר לן קלות כדי שיתאושש אך כמובן ללא הועיל.

החבורה הדפה אותנו בכל הצעה להגיש לו עזרה או לחילופין ליצור קשר עם קרוב משפחה שלו :"אח שלו בהוסטל וההורים שלו ישנים" ,כמובן החברים לא יודעים את הטלפון שלו בבית ו"אם ההורים שלו יידעו הם יהרגו אותו".
ראינו שאנו לא יכולים לעזור והמשכנו לגן מרים בידיעה שנשוב תכף לראות מה קורה.שם פגשנו את הצוות השני.

בשלב זה גן מרים היה מלא בחבורות כמו שאנו מכירים אך לא היה שום ספסל שהצריך טיפול מיוחד, שוחחנו עם בנות משיכבה י' וכעבור זמן קצר התחיל לרדת גשם שפיזר את רוב המבלים.
חזרנו למרכז סביניה לראות מה שלום הנער, הוא עדיין היה שרוע על אותו ספסל למרות הגשם בשינה עמוקה מדי, ברגע הזה הבנו שמצבו מדרדר ושחייבים להזמין אמבולנס שיפנה אותו מהמקום - ההורים שלו ידעו מה קורה איתו אחרי שיצטרכו לשלם .
 התקשרנו למוקד להזמין אמבולנס אך נאמר לנו שקודם יגיע הפיקוח ואז יקבלו החלטה מה לעשות. מכיוון שכבר עבר זמן רב והניידת לו הגיעה (כי שוב הייתה רק ניידת אחת שהייתה עסוקה באירוע דחוף אחר) ומצבו של הנער המשיך להידרדר הוחלט להזמין אמבולנס באופן עצמי מאחר .
הנער עדיין שכב ללא תזוזה ונמדד לו דופק של כ 60 פעימות וחוסר תגובה לכל גירוי חיצוני (אפילו סטירות די אלימות של חבריו!)

לאחר כ 10 דקות הגיעה הניידת ובה 3 בעלי תפקידים .כולנו עמדנו בצד מביטים חסרי יכולת לעזור וראינו את הפיקוח מתחילים להתווכח עם הנערים שיפנו להם את המקום.
בו בזמן הגיע גם האמבולנס ומיד עוד ניידת משטרה,שלא ממש ברור לנו מי הזמין...

מכיוון שהלו הרוחות להתלהט עזבנו את המקום והשארנו את אנשי החוק לעבוד.
כעבור זמן מה התקשרנו לברר מה מצבו של הנער והתברר לנו לתדהמתנו הרבה כי הוא הוכנס לטיפול וייצוב באמבולנס ,אך כנראה התעורר ו...הצליח לברוח מהאמבולנס...!!!
לא ברור איך זה קרה...אך ברור שגם הפעם לא יידעו הוריו עד כמה קרוב היה בנם לאבד את חייו לטובת הטיפה המרה...וכולנו תקווה ש"החברים הטובים" שלו עזרו לו להגיע הביתה בשלום...

לא ברור מדוע לא נעצרו חבריו של הנער על  הפרעה לשוטרים בעת מילוי תפקידם כדי ליצור הרתעה כלשהי או לחילופין להזמין אותם לתחנה יחד עם ההורים לשיחת הבהרה עם שוטר שמטפל בקטינים.
 ברור רק שכשאר הנוער משוטט ברחובות,שום דבר טוב לא יכול לצאת מזה.ייתכן שבעתיד נשקול יצירת קשר עם סיירת הורים קריית חיים ,ונחבור אליהם כדי לנסות לעזור לנערים וחברותיהם.

לעומת ארוע קשה זה,היו גם מספר מסיבות ברחבי הקרייה ולא היו ארועים חריגים והילדים ,מה שמוכיח שוב- אם יש לילדים איפה לבלות ,הכל נראה הרבה יותר טוב!!!

שיהיה שבוע נפלא ורגוע לכולנו!

ותודה מיוחדת לידידי הסייר איציק וודה על עזרה במילוי פרטי הדו"ח השבועי!
  
--
בברכה,
איריס אזולאי
רכזת בי"ס קהילתי
ומחויבות אישית
רכזת סיירת הורים ביאליק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה